وی افزود: اتحادیه ما 5 هزار نفر عضو دارد و کار آنها بسیار سنگین است از طرف دیگر با سخت شدن زندگی و وضعیت زندگی و معاش مردم آنها حداکثر صرفه جویی را انجام میدهند. سه چهار سال پیش وقتی قطعهای نیاز به تعویض داشت خیلی راحت آنرا انجام میدادند اما الان کار به دوخت و دوز رسیده و به دنبال تعمیر هستند تا هزینه کمتری را متحمل شوند.
وی ادامه داد:این وضعیت چنان بغرنج شده که یکی از کارهای اصلی کمیسیون شکایات اتحادیه رسیدگی به شکایات افرادی است که تعمیرکار را مجبور میکنند که تعمیرات خلاف عرف و غیراستاندارد انجام دهد. بعدا وقتی به خودرو آسیب میرسد از مکانیک شکایت میکنند و کمیسیون نیز مکانیک را مقصر میداند؛ اینها همه به خاطر کاهش قدرت اقتصادی مردم و رو آوردن به تعمیرات اجباری است.
نیکآئین ادامه داد: مشکل دیگر قطعات و تجهیزات تقلبی است که علاوه بر تلفات جانی تعداد شکایات را چند برابر کرده به طور مثال روغنهایی فروخته میشود که چنان با مهارت پلمب و بستهبندی شده که مکانیک با سابقه 30 ساله حتی پس از باز کردن و دیدن روغن نمیتواند تقلبی بودن آنرا تشخیص دهد. اما روغن پس از دو روز بخار میشود و به موتور عیب سنگینی وارد میکند که کار در نهایت به شکایت میرسد به طوریکه اصطلاحا امروز در اتحادیه میگویند روغن تقلبی بلای جان مکانیکها شده است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان