Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یادداشت /

صنعت ایران تنها با همکاری دولت و ملت توسعه می یابد

شنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۰۹ - ۰۷:۳۸ | کد خبر: CP- ۶۹۷۳ | سرویس: یادداشت
کارپرسهاشم یکه زارع:
آمار منتشره از رشد اقتصادی سال گذشته کشور و سهم هریک از بخش‌ها در آن حاکی از آن است که بخش صنعت یکی از بخش‌های موثری است که با وجود زیرساخت‌های موجود، امکان ایجاد اشتغال دائم و جذب سرمایه فراوانی را داراست.
به گزارش کارپرس، روز صنعت و معدن مبارک‌باد اما از خاطر نبریم که برای اهالی آن یعنی فعالان در این عرصه مهم از اقتصاد کشور روز تبریک و تذکر است. تذکر از آن جهت که به ویژه در ایام حاضر، نگاه‌ها همه به این سوی اقتصاد، دوخته شده است.

دهم تیرماه زینت تقویم شمسی برای ماست از آن سبب که گرداگرد این فصل مهم از آنچه با معیشت و اشتغال جمع کثیری از این ملت مواجه است. یادآور تلاش و همت صنعتگران و پیشه‌وران و پاسدار حرمت آنان باشیم که اهتمامی ویژه در سربلندی کشور عزیزمان دارند. این روز را تبریک و تهنیت می‌گوییم به همه آنان که با بازوان ستبر و اندیشه بلند خود چرخ‌های سنگین صنعت را می‌گردانند و خداقوتی ویژه به خانواده بزرگ صنعت خودرو که قامت این صنعت به همت ایشان بلند است.

در این مجال یادآور می‌شویم که ایران اسلامی، با در اختیار داشتن منابع و ذخایر زیرزمینی فراوان و همچنین مواد معدنی تامین کننده بخش‌های مختلف صنعت، در شمار کشورهای غنی دنیاست. این خود فرصت و زمینه‌ای است که رونق یافتن آن را در بخش‌های مختلف اقتصاد روشن‌ می‌سازد و اینگونه است که باید با توجه به استعداد و ظرفیت سرشار، بخش صنعت، رکنی اساسی در اقتصاد کشور ما باشد. البته بر ما نیز فرض است که بتوانیم با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست، چرخه بهره‌گیری از این سرمایه و ثروت‌های خدادادی را هرچه مطلوب‌تر و بهره‌ورتر سامان دهیم.

این روز «روز صنعت و معدن» مهلتی است که باید در سایه آن ضمن توجه به نیازها و ضرورت‌های این بخش از اقتصاد کشور، به تقویت آن اهتمام ورزید.

آمار منتشره از رشد اقتصادی سال گذشته کشور و سهم هریک از بخش‌ها در آن حاکی از آن است که بخش صنعت یکی از بخش‌های موثری است که با وجود زیرساخت‌های موجود، امکان ایجاد اشتغال دائم و جذب سرمایه فراوانی را داراست. بی‌تردید یکی از درخشان‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، گام‌های موثر و پیشرفت‌های در خور تحسینی است که کشور در عرصه صنعتی به آن دست یافته و این جز در سایه تلاش فرزندان صنعتگر این مرز و بوم که عرصه خدمت را تلاش در بخش صنعت برگزیده‌اند، میسر نبوده است.

کسب این موفقیت‌های بی بدیل، نشانه‌ همت بلند فرزندان برومند این سرزمین است که در پرتو مسئولیت‌پذیری، تعهد و تخصص توانسته‌اند، مجموعه صنعت و معدن کشور را با اتکا به خلاقیت و هوشمندی بی نظیر خود به سطح قابل توجهی ارتقاء دهند.ناگفته پیداست که در حال حاضر به رغم همه پیشرفت‌های محسوس و حمایت‌های موجود، همچنان صنایع با موضوعات عدیده‌ای مواجهند، مسائلی که رفع آن مساعدت تمامی ارکان تصمیم‌گیری اعم از دولت و مجلس و همچنین همراهی ملت را طلب می‌کند.

حل این مسائل به ویژه در شرایط کنونی نیازمند تشریک مساعی ارزشمند همه ملت و همراهی ایشان با سیاست‌های دولت است. منطقی‌کردن نگاه به توان تولید داخلی و اهتمام برای ارتقای آن ضرورتی است که در سایه این همکاری تامین خواهد شد. اهتمام به این امر توسعه صنعتی کشور را در سایه برنامه‌ریزی دقیق و اندیشمندانه به ارمغان خواهد آورد.بی‌تردید در صورت توسعه و گسترش سازمان یافته واحدهای مختلف صنعتی می‌توان نسبت به پیشرفت سراسری اقتصاد و تولید و اشتغال در کشور امیدوارتر بود، آنهم در مقطعی که برای حل موضوعات کشور اولویت اشتغال، اقتصاد مقاومتی، و توجه به تولید داخل هدف‌گذاری شده است.

امید آنکه در سایه توجهات ارکان تصمیم‌گیر و دستگاه های اجرایی نظام اسلامی با همکاری مردم بتوانیم شاهد بالندگی و توسعه کشور به ویژه در بخش صنعت و معدن باشیم. ان‌شاء الله

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صنعت ایران تنها با همکاری دولت و ملت توسعه می یابد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است