Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهایی با چراغ های پیشرفته وارد بازار می شود

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۲:۵۸ | کد خبر: CP- ۱۲۲۱۸ | سرویس: یادداشت
کارپرسجاستین پریچارد:
وقتی شما در تاریکی از سیستم روشنایی با کیفیت بالا استفاده کنید، خیلی دیرتر دچار چشم درد خواهید شد و این نکته قابل توجهی خواهد بود. اما چراغ های جلو خودرو با فناوری پیشرفته دیگر قطعه گرانقیمتی نیست.
به گزارش کارپرس، به نقل از عصر آی سی تی،بر اساس آزمایشات متعددی که در طی ماه ها و سال های اخیر انجام شده، خوشحالم که گزارش کنم عملکرد چراغ های اصلی خودرو به سرعت در حال پیشرفت است.

قبلا بدین صورت بود که دستیابی به سیستم روشنایی با کارایی بالا نیازمند سرمایه گذاری زیاد و تنها به واسطه خرید خودروهای لوکس امکان پذیر بود. اما امروزه شاهد هستیم که این سیستم های روشنایی در خوروها و کامیون های مختلف با قیمت مناسب نیز دیده می شوند.در بسیاری از موارد، نورپردازی بهتر به فروش خودرو کمک خواهد کرد.

البته بعید به نظر می رسد که هر خریدار خودرو، قبل از خرید عملکرد سیستم روشنایی خود را کاملا ارزیابی کند. معمولا بعد از تست نور در روز، یک خودرو جدید خریداری می شود و بعدا متوجه می شوید که عملکرد چراغ ها به چه صورت است.

اما نکته اینجاست که برای دستیابی به حداکثر رتبه های ایمنی، خودروهای مدرن باید در انواع تست ها و ارزیابی های متخصصان به نمرات بالایی دست یابند و اخیرا عملکرد چراغهای جلو یکی از عواملی است که حتما ارزیابی خواهد شد.

در حقیقت برای دستیابی به رتبه برتر مورد نظر موسسه بیمه ایمنی برزگراه ها،(IIHS)، وسایل نقلیه آزمایش شده باید تست های زیادی در بخش تصادفات انجام دهند و عملکرد برتر سیستم های جلوگیری از تصادف خود را ارائه دهند و همچنین در بخش عملکرد چراغ نیز به رتبه بالایی دست پیدا کنند.

طی چند سال گذشته (IIHS)، ارزیابی عملکرد چراغ را به عنوان بخشی از تست خود قرار داده است و بسیاری از خودروسازان با ارائه سیستم های روشنایی بهتر و قیمت پایین تر در این زمینه پیشتاز بوده اند و می توان ادعا کرد که در این بین خریدار برنده محسوب می شود.

چراغ های جلو خودرو معمولا توسط عناصری مثل هالوژن، زنون و ال ای دی روشن می شوند. البته در خودروهای جدید بیشتر از چراغ های ال ای دی استفاده می شود که عمر بیشتر، مصرف کمتر را دارا می باشند.

بر اساس تحقیقات انجام شده طی چند سال گذشته، در اینجا لیست محدودی از برخی وسایل نقلیه به دست آمده که از عملکرد فوق العاده بهتر ​​چراغ ها حکایت دارد : Jeep Wrangler، Toyota Corolla ، Nissan Kicks (با چراغ های LED) ، Honda CR-V ، Kia Niro ، Mazda 3 ، Infiniti QX50 ، Ford Mustang،Silverado, Hyundai Tucson, Toyota Prius .

باز هم فهرست وسایل نقلیه فوق جامع و کامل نیست و باید در زمان خرید خودرو در زمینه مذکور تحقیقات به عمل آید.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهایی با چراغ های پیشرفته وارد بازار می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است