ویژه / همراه با مجتبی رستمی؛

روستا زاده ای روشن دل که عشق ماشین است!

شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۷:۲۰ | کد خبر: CP- ۹۳۷۱ | سرویس: گفتگو
کارپرس:
از چهارمحال و بختیاری شهر اردل و روستای رستم آباد به نمایشگاه خودرو آمده بود، خیلی آرام در غرفه ها قدم می زد و اغلب به بیرون از غرفه راهنمایی اش می کردند. اما کسی نمی دانست او خود یک تنه متخصص است!
به گزارش کارپرس، داخل یکی از خودرو ها با چند تن از دوستان نشسته بودیم که یکی از دوستان گفت آن فرد نابینا چقدر جذاب است؛ برو سرو گوشی آب بده تا ببینیم برای چه به نمایشگاه خودرو آمده است.
 
سریع به سمت او رفتم، لباس های معمولی و نسبتا کهنه ای به تن داشت و یک کیف چرمی بزرگ را حمل می کرد و عصای سفیدی که نمادی از روشنی دلش بود.
 
سوال کردم می توانم به شما کمک کنم؟
 
گفت لطفا مرا به سمت خودروی فوتون ببرید می خواهم ماشین را بررسی کنم!
 
شوکه شده بودم با تمام تعجبی که داشتم سکوت کردم. نامش مجتبی رستمی بود. آقا مجتبی را به سمت فوتون ساوانا در غرفه عظیم خودرو راهنمایی کردم دستی به بدنه خودرو کشید و گفت مونتاز بدنه خوب است اما من انتظارم بیشتر از این هاست! داخل کابین خودرو شد همان ابتدا گفت چرا ترمز دستی این خودرو الکتریکی نیست؟!
 
men rostami 10 19 2
 
در ادامه گفت کیفیت طراحی داشبورد هن تنگ بهتر از فوتون است! از من پرسید نظر شما چیست؟
 
من که کاملا مات و مبهوت مانده بودم فقط گفتم بله همینطور است.
 
از خودرو پیاده شد و از من خواست تا او را به غرفه های دیگر ببرم و خودرو ها را به او نشان بدهم؛ وارد هر غرفه ای که می شدیم ابتدا همه تعجب می کردند اما وقتی جلوتر آمده و متوجه توضیحات فنی اش می شدند تعجب کنان از من می پرسیدند که ایشان کیست و از کجا آمده است؟ من هم  می گفتم هنوز نمیدانم!
 
اطلاعت فنی اکثر خودرو های نمایشگاه را از خود غرفه داران بهتر می دانست در یک غرفه نیز ایرادات پرزنت غرفه داران را تصحیح کرد!
 
نکته جالب این که یکی از غرفه داران در توصیف مشخصات فنی یک خودرو گفت قدرت این خودرو 150 اسب بخار است که با اضافه شدن توربو شارژ به 250 اسب بخار می رسد! آقای رستمی فورا گفت چقدر؟! غرفه دار مجدد گفت 250 اسب بخار؛ آقا مجتبا با کمی عصبانیت پاسخ داد من چشمانم نمی بیند ولی شما که می بینید چرا خودتان را به کوری زده اید کدام توربو شارژی روی یک خودروی 150 اسب بخاری می تواند 100 اسب بخار به قدرت خودرو اضافه کند! و رفت!
 
محو اطلاعات و تحلیل های خودرویی او شده بودم. دعوت کردم تا بنشینیم و کمی با هم حرف بزنیم با کمال خوش رویی قبول کرد.
 
مجتبی تاجور رستمی از روستای رستم آباد که تمامی نمایشگاه های خودروی کشور را زیر نظر دارد همچنین در نمایشگاه های مربوط به رایانه و نرم افزار نیز شرکت می کند، 37 سال سن دارد و تا مقطع دیپلم درس خوانده است.
 
شما اطلاعات خودرویی را از کجا بدست می آورید؟
 
از مجله هایی که تهیه می کنم. دوستانم زحمت می کشند و برایم می خوانند و همچنین از فضای مجازی و کتاب های صوتی موجود که بسیار محدود است.
 
شما از چه زمانی به خودرو علاقه مند شدید؟
 
کلاس سوم راهنمایی و از همان موقع مطالعات زیادی در خصوص خودرو داشته ام.
 
از اطلاعات خود در جایی هم استفاده کرده اید؟
 
تا امروز فرصتی پیش نیامده اما مواردی هم بوده که با شنیدن صدای خودرو ایرادات آن را به راننده گفته ام!
 
چه ایراداتی را می توانید تشخیص دهید؟
 
گیربکس، جلوبندی، تنظیمات موتور، سیستم ترمز، حتی تنظیم نبودن تسمه تایم خودرو را می توانم براحتی تشخیص دهم به عنوان مثال یکی از مشتریان تعمیرگاه یکی از دوستانم، ماشینش را برای سرویس نزد دوستم آورده بود که من با شنیدن صدای موتور این خودرو گفتم تسمه تایم شما مشکل دارد و باید تعویض شود که با اوقات تلخی زیاد گفت به شما ربطی ندارد و رفت چند روز بعد برگشت و سراغ مرا گرفت همراه دوستان به منزل ما آمدند و بابت رفتارش عذر خواهی کرد و گفت تسمه تایم خودروی من پاره شد و خرج زیادی روی دستم گذاشت. باید به حرف شما گوش می کردم!
 
در پایان سوال کردم که نظر شما در خصوص صنعت خودرو در ایران چیست؟
 
خیلی رک گفت بیماریم! اصلا ربطی هم به تحریم ها و واردات قطعه و مواد اولیه ندارد ما همه چیز در این مملکت داریم؛ اصلا نیازی به واردات نداریم! مدیران با تصمیم گیری های اشتباه، صنعت خودروی مملکت را بیمار کرده اند. درمانی هم نیست مگر این که این مدیران کار را بدست جوانان تحصیل کرده و بی ادعا بسپارند، منظورم همین نخبگانی است که با بی محلی یکباره از کشور خارج می شوند و در بزرگترین شرکت های خودرویی دنیا صاحب سبک در طراحی خودرو، عزت و اسم و رسم می شوند.

و در آخر آرزو کرد همه مردم ایران روزی بهترین خودرو های دنیا را داشته باشند مخصوصا خودرو های پاک و سازگار با محیط زیست!
 
 
men rostami 10 19 1
 
men rostami 10 19 3
 
men rostami 10 19 4
 
men rostami 10 19 5
 
men rostami 10 19 6
 
men rostami 10 19 7

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

روستا زاده ای روشن دل که عشق ماشین است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است