Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

کشیده ترین خودرو های جهان از دیروز تا امروز

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۲۴ - ۰۷:۵۷ | کد خبر: CP- ۷۵۳۷ | سرویس: تصاویر
کارپرس:
مرسدس می‌باخ پول‌من 2016هم یک کشتی در دنیای خودروهاست. مرسدس زیبای 6.4 متری که فضای زیادی برای لذت بردن در اختیارتان می‌گذارد.
به گزارش کارپرس، از زمان ساخت اولین خودروها حداقل 100 سال می‌گذرد و خریداران خودرو همواره به دنبال خودروهای فوق‌العاده برای خود و خانواده‌شان بوده‌اند. مردم همیشه به انواع مختلفی از خودروها در زمان‌های مختلفی از تاریخ علاقه‌مند شده‌اند. برخی از مردم به ابرخودروها علاقه داشته و برای برخی دیگر اندک انرژی برای حرکت و رسیدن به مقصد کفایت کرده است. به همین دلیل خودروسازها در طول تاریخ انواع مختلفی از خودروها را با توجه به گستره بزرگ سلایق و نیازها  ساخته‌اند.

یکی از عواملی که مردم همواره در طول تاریخ در حین خرید به آن توجه کرده‌اند، سایز خودرو است. اگر فرد خانواده بزرگی داشته یا فضای بیشتری نیاز داشته باشد، به خودروهای بزرگتر توجه بیشتری خواهد کرد. از طرفی در مقابل این اندازه افرادی هستند که به خودروهای کوچک علاقه زیادی دارند. در این میان بلندترین خودروهای جهان را در یک نگاه برایتان فهرست کرده‌ایم.

دریم لیموزین

car big 5 23 1

این لیموزین که توسط " جی اوربرگ" از ایالت کالیفورنیا آمریکا طراحی شده در کتاب گینس به عنوان بلندترین خودروی جهان ثبت شده و کمی بیش از 30 متر طول دارد. این خودرو دارای دو فرمان در جلو و دومی در عقب است و فرمان عقب خودرو در هنگام به عقب رفتن خودروموثر واقع شده و به مدیریت آن می‌پردازد. این لیموزین به دلیل عدم کسب مجوز برای حرکت در خیابان‌های عمومی برای حضور در نمایشگاه‌ها و فیلم‌ها در نظر گرفته شده است.

داج پاور واگن

car big 5 23 2

این خودروی بزرگ و طلانی داج یک 4*4 قدرتمند و جذاب است که بین سال‌های 1945- 1980 برای نیروهای مسلح ساخته شد. به دلیل توانمندی و محبوبیت خودرو، داج تصمیم گرفت این خودرو را به عنوان یک پیک‌آپ تراک وارد زندگی شهروندان کند. بنابراین نسخه قدرتمند این خودرو سال 2005 به زندگی شهری وارد شد و داج همچنان این پیک‌آپ بزرگ و کشیده را تولید می‌کند. خودرو همچنان با 3 نسخه موتور متفاوت تولید شده و در حال حاضر یکی از قدرتمندترین از این خودروها در کلکسیون شخصی یکی از شیوخ امارات قرار دارد. این مدل 8 برابر از یک مدل معمولی پاور واگن بزرگتر بوده و  به حمام و سرویس بهداشتی مجهز شده است.

نیویورکر تون کرایسلر و کانتری واگن

car big 5 23 3

وقتی در مورد خودروی طولانی، کشیده و بزرگ صحبت می‌کنیم، نیویورکر تون کرایسلر و کانتری واگن ساخت 1954 حتما در این لیست قرار می‌گیرند. براساس گزارش‌ها این خودرو ظرفیت 9 سرنشین را داشته و گزینه خوبی برای جابه‌جا کردن اجسام بزرگ محسوب می‌شد. این خودرو در وهله اول بین سال‌‌های 1941- 1942 تولید شد و پس از چند سال توقف، بین سال‌های 1946- 1988 مجددا بازتولید شد.

اولدزموبایل تورنادو 1966

car big 5 23 4

اولدزموبایل تورنادو 1966در زمان ساخت،  5.33 متر طول داشت و برای یک کلکسیونر، محصولی فوق العاده محسوب می‌شد.  خودرو در سال 1966 عنوان و جایزه بهترین خودروی سال را از آن خود و عنوان خلاقیت در خودروسازی را نصیب جنرال موتورز کرد. موتور 7 لیتری "راکت" v8  قدرتی حدود 365 اسب بخار تولید می کرد که در آن زمان غیرمعمول به نظر می‌رسید. براساس برخی از گزارش‌ها این خودرو اولین نسخه از خودروها با محرک چرخ‌های جلو در آمریکا بود و سبک و سیاق خودروسازی در این کشور را تغییر داد. وزن خودرو به 2177 کیلوگرم می‌رسید و ظاهرش قدرتمند به شمار می‌آمد.

کادیلاک فیلیت‌وود 1973

car big 5 23 5

ظاهرا مردم در دهه 70 میلادی از خودروهای کشیده و بزرگ لذت می‌بردند. کادیلاک 1973 فیلیت وود طولی حدود 5.79 متر داشته و راننده برای راندن و پارک کردن آن از مهارت زیادی بهره  می‌برد. به گزارش "اتومبیل مایلز پست"، حدود 5 میلیون نسخه از کادیلاک فلیت‌وود ساخته شد. این خودرو از یک موتور 7.7 لیتری 8 سیلندر بهره می‌برد که با یک سامانه انتقال قدرت سه سرعته هماهنگی داشت. خودرو بسیار راحت بود و بحران بنزین در دهه 70 میلادی باعث روی برگرداندن از این مدل محبوب شد.

اولدز موبایل 98 ls ساخته 1974

car big 5 23 6

این خودرو یک مدل کلاسیک و بزرگ با فضای زیاد و راحت است. اما از لحاظ مصرف سوخت با خودروهای امروزی قابل مقایسه نخواهد بود. صفر تا صد کیلومتر این خودرو حدود 11.7 ثانیه زمان لازم دارد. در اصل شما یک کشتی بزرگ را برای حرکت روی جاده، سفر با کل خانواده و جا دادن خریدهای زیاد در اختیار دارید.

بیوک الکترا 1975

car big 5 23 7

در سال 1975 تنها 225 نسخه محدود از بیوک الکترا  ساخته شد که حدود 5.7 متر طول داشت.  جنرال موتور در آن زمان تلاش کرد تا از راه‌های مختلف مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد. موتور 7 لیتری V8 خودرو قدرت کافی برای رفتن به بسیاری از زمین‌های جغرافیایی را فراهم می‌آور. می‌توان گفت این خودرو از آخرین خودروهای محبوب در آمریکاست و پس از آن خودروسازان به سمت ساخت مینی‌ها رو آوردند.

می‌باخ اکسلرو کوپه 2005

car big 5 23 8

می‌باخ اکسلرو کوپه 2005  با همکاری دایلمر- کرایسلر ساخته و در آلمان معرفی شد. می‌باخ اکسلرو کوپه 2005 حدود 5.8 متر طول و فضای داخلی زیادی دارد. در آن زمان یک فرد ثروتمند برای داشتن این خودرو حدود 8 میلیون دلار خرج کرد و تا کنون تنها 12 نسخه از آن ساخته شده است. یک موتور توربوشارژ 5.9 لیتری توانی حدود 700 اسب‌بخار را برای خودرو فراهم می‌کند. خودرو در 4.4 ثانیه به شتاب صفر تا100 کیلومتر رسیده و با بیشینه سرعت 350 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می دهد.

رولز رویس فانتون با فاصله محوری توسعه یافته 2013

car big 5 23 9

این خودرو یک مدل فوق‌ا‌‌‌لعاده و بزرگ است و تقریبا طول آن به 5.8 متر می‌رسد. موتور 6.8 لیتری V12 توانی حدود 563 اسب‌بخار تولید کرده و در کنار لوکس بودن فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. بسیار راحت است و یکی از لوکس‌ترین خودروهای جهان محسوب می‌شود و احتمالا بیش از نیم‌ میلیون دلار قیمت دارد.

مرسدس می‌باخ پول‌من 2016

car big 5 23 10

مرسدس می‌باخ پول‌من 2016هم یک کشتی در دنیای خودروهاست. مرسدس زیبای 6.4 متری که فضای زیادی برای لذت بردن در اختیارتان می‌گذارد. فضای چرمی داخلی و صندلی‌های اضافی در پشت باعث می‌شود تا مهمانان ویژه‌ای را با خود جابه‌جا کنید. نسخه‌هایی از این خودرو نیز به صورت زرهی ساخته شده‌اند.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کشیده ترین خودرو های جهان از دیروز تا امروز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است