تصاویر؛

اتوبوس الکتریکی بنز را تماشا کنید

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۰۷:۴۷ | کد خبر: CP- ۷۱۳۷ | سرویس: تصاویر
کارپرس:
نمونه اولیه این اتوبوس الکتریکی در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرویی خودروهای سنگین تجاری در هانوفر به نمایش درخواهد آمد و تا پایان سال شاهد نسخه اولیه تجاری آن هستیم.
به گزارش کارپرس، مرسدس بنز از یک اتوبوس تمام الکتریک شهری به نام "ئی- سیتارو" رونمایی کرده تا پاسخ خوبی برای سازگاری به محیط زیست بوده و در عین حال به تحرک رو به رشد در متروپلیس‌ها، شهرهای بزرگ و کوچک کمک کند. قرار است این اتوبوس در اولین گام خود به کاهش آلایندگی محیط زیست کمک کند.

otobos sitaro01

به گزارش گروه خودروی عصر ایران، این اتوبوس الکتریکی براساس پرفروش‌ترین اتوبوس شهری جهان به همین نام  ساخته شده و که بیش از 50 هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است. نسخه الکتریکی و مدل غیرالکتریکی دارای یک شاسی اصلی هستند و تفاوت آنها در بازطراحی دوباره مدل‌های الکتریکی است. لوگوی تجاری خودرو نیز به شکلی براق و بزرگتر از همیشه در نمای جلوی خودرو خودنمایی می‌کند. لبه‌ها و حاشیه سقفی خودرو نیز نرم و ظریف است و جایگاه خوبی برای نصب تجهیزات ویژه دارد. چراغ‌ها و سپر نیز مانند سیتاروی اساندارد هستند.

otobos sitaro02

otobos sitaro03

قدرت این اتوبوس از یک موتور الکتریکی  که روی محور اصلی قرار گرفته تولید می‌شود. موتور این اتوبوس با گشتاور 715 نیوتن‌متر 335 اسب‌بخار قدرت دارد. این موتور با 10 باتری ماژولار نصب شده در بخش انتهایی اتوبوس -با متوسط ظرفیت 25 کیلووات ساعت-، در مجموع پتانسیلی حدود 243 کیلووات را برای حرکت اتوبوس ذخیره می‌کند. البته با توجه به مدل‌های متفاوت باتری‌ها می‌توانند بین 6، 8 تا 10 واحد تغییر کنند. یک ئی- سیتارو با ده واحد باتری ماژول 13.44 تن وزن دارد و می‌تواند 85 تا 90 مسافر با وزن تقریبی 6 تن را با خود حمل کند. اتوبوس ازطریق سوکت‌های شارژ شونده که در دو بخش خودرو قرار گرفته شارژ خوهند شد.

otobos sitaro04

otobos sitaro05

نمونه اولیه این اتوبوس الکتریکی در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرویی خودروهای سنگین تجاری در هانوفر به نمایش درخواهد آمد و تا پایان سال شاهد نسخه اولیه تجاری آن هستیم.

otobos sitaro06

otobos sitaro07


منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتوبوس الکتریکی بنز را تماشا کنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است