Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معرفی؛

رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

سه شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۰۲:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۴۹۴ | سرویس: تصاویر
کارپرس:
در حالیکه فضای درونی آلاسکان و ناوارا شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، کلاس X دارای یک داشبورد متفاوت، کنسول مرکزی جدید و پنل‌های جدید برای درهاست.
به گزارش کار پرس، مرسدس کلاس X و رنوی آلاسکان چه نقاط مشترکی با هم دارند؟ هر دوی این خودروها بر اساس مدل NP300 نیسان ناوارا ساخته شده‌اند و دلیل آن هم‌افزایی و اشتراک مساعی در صنعت اتومبیل به شمار می‌آید.

 قیاس مرسدس کلاس X و رنو آلاسکان قیاس یک مدل مفهومی و یک مدل تولیدی محسوب می‌شود و قطعا مدل مفهومی مرسدس بنز با تغییرات زیادی وارد خط تولید انبوه خواهد شد. از طرف دیگر یکی از جذابیت‌های تولید این دو خودرو روی یک پلت فرم مشترک، نزدیکی دو تفکر و ایده متفاوت از دو خودروساز اروپایی است.

در حالیکه مرسدس بر اساس روند همیشگی خود در تجملات، خط تولید پیک‌آپ‌های لوکس را به روی جهانیان گشوده، رنو با رویکرد تولید مدل‌های خشن، قوی و پرابهت خود وارد بازار شده است.

در ظاهر خارجی آلاسکان بسیار عضلانی‌تر نشان می‌دهد، این خودرو درست مانند اسب قدرتمندی می‌ماند که آماده بارکشی است. در مقایسه با کلاسX قدرتمند و ماجراجو، رنو بیشتر مشتاق کار نشان می‌دهد و گویی ترسی از آسیب‌دیدن و آلوده شدن ندارد.

در طرف مقابل مرسدس گویی با یک سبک زندگی عالی برای باربری و حمل محموله‌های کمتر و ماجراجویی بیشتر ابداع شده است. اما واقعیت این است که پیکاپ بنز همان کاری را می‌کند که آلاسکان و نیسان انجام می‌دهند و در این زمینه چیزی از ویژگی همتایان خود کم ندارد.
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

پشت ظاهر به نسبت عضلانی کلاس X، جزئیات کوچک و اندکی وجود دارد که ما را به یاد ناوارا می‌اندازد. اگر به مشخصات این خودروها نگاهی بیندازیم، مشخص می‌شود هر دوی این خودروها به صورت دو کابین ارائه شده و طراحی‌های متفاوت و به روز، بخش تخت‌شوی خودرو را نپوشانده‌اند. این همان اتفاقی است که برای آلاسکان نیز رخ می‌دهد.
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

هر دو خودروی آلاسکان و کلاس X مرسدس با حلقه و سپرهای ساخته شده از مواد محکم و گران از بدنه خود محافظت می‌کنند. لایه‌های محافظ کمی از حد معمول بزرگتر طراحی شده‌اند. در پیک‌آپ بنز جلو پنجره با ابهت و تهاجمی‌تر از آلاسکان به نظر می‌رسد. آلاسکان ترجیح داده تا از یک جلو پنجره با ساختار افقی بهره ببرد که در ادامه با چراغ‌های کشیده خودرو یکپارچه می‌شوند. اما مرسدس از کاپوت باریک‌تری بهره می‌برد. چراغ‌ها نیز به شکل خوشه‌ای و زاویه‌دار در طرفین نمای جلو قرار گرفته‌اند. ظاهرا چراغ‌های بنز کمی عقب‌تر و بالاتر از موقعیت چراغ‌های آلاسکان قرار می‌گیرند.
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

به نظر می‌رسد مدل تولیدی بنز به چراغ‌های اسپورت بزرگتر در جلو و عقب مزین شود. سپر جلو و عقب در این خودرو نیز مورد باز طراحی قرار خواهند گرفت. بر خلاف آلاسکان و حتی ناوارا چراغ‌های خوشه‌ای زیبایی در درب پشتی پیک‌آپ جاسازی شده است.

باور این موضوع که چنین طراحی در مدل تولیدی و واقعی اجرایی شود نیز سخت است. احتمالا مدل تولیدی کلاس X با استفاده از دستور‌العمل آلاسکان ظاهری اسپورت و شبیه آن به خود بگیرد. استفاده از چنین شکل و ظاهری هزینه‌های زیادی در بر خواهد داشت.
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

فضای درونی مرسدس با یک طراحی متفاوت ظاهر شده است. در حالیکه فضای درونی آلاسکان و ناوارا شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند، کلاس X دارای یک داشبورد متفاوت، کنسول مرکزی جدید و پنل‌های جدید برای درهاست. مرسدس مانند دیگر اعضای خانواده‌اش به یک صفحه نمایش لمسی برای سامانه‌های اطلاعات سرگرمی در بالای دریچه‌های تهویه مجهز است.
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!
رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

کلاس G بنز توامان به قابلیت‌های آفرودی و ویژگی‌های تجملاتی و لوکس مجهز است. اما آلاسکان صادقانه یک اسب قدرتمند باربری محسوب می‌شود که راه اصلی را برای جابه‌جایی ترجیح می‌دهد.

به نظر می‌رسد ورود این پیک‌آپ‌ها آینده صنعت خودرو در این بخش را تغییر دهند.
 
 منبع : عصر ایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رنو - بنز و رجزخوانی پیکاپ‌هایشان!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است