Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

پرونده واردات غیرقانونی خودرو همچنان در حال بررسی است

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۷:۵۶ | کد خبر: CP- ۹۶۴۱ | سرویس: واردات
کارپرس:
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به در دست بررسی بودن پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودروها و بازداشت ۲ نفر از سازمان توسعه تجارت گفت: تا این لحظه هیچ حکمی در این پرونده صادر نشده و هیچ اتهامی نیز اثبات نشده است.
به گزارش کار پرس، محمدرضا مودودی در پاسخ به این سوال که سرانجام پرونده ثبت سفارش غیرقانونی خودروها به کجا رسیده است و چند نفر در سازمان توسعه تجارت در این رابطه بازداشت شده‌اند اظهار کرد: در حال حاضر این پرونده مفتوح است و همچنان در حال پیگیری است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ادامه داد: تا این لحظه هیچ حکمی در این پرونده صادر نشده و هیچ اتهامی نیز اثبات نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده 2 نفر در سازمان توسعه تجارت بازداشت شده‌اند و همچنان رسیدگی‌ها به این پرونده ادامه دارد.

ماه‌های پایانی سال 96 که ماجرای واردات هزاران خودرو خارجی آن هم در زمانی که سایت ثبت سفارش برای واردات خودرو بسته بود، خبر ساز شد، این ماجرا تا جایی پیش رفت که پای دستگاه‌های امنیتی را هم به میان کشید و علاوه بر بررسی این موضوع توسط مجلس، پرونده‌ای در دستگاه قضائی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد.

در بخشی از گزارش کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس در خصوص «توقف ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه واردات» آمده: از تاریخ 28 تیر ماه 96 لغایت 9 دی ماه 96 ثبت سفارش متوقف و هرگز تمدید نگردیده است؛ لیکن تعداد 6481 دستگاه به طور غیر قانونی و بدون دخالت وزارت صمت ثبت گردیده و احتمال ثبت در سایر کالاها نیز وجود دارد. موضوع در تاریخ 25 بهمن 96 به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

البته علی‌رغم رسانه‌ای شدن این پرونده و حواشی بسیاری که ایجاد شد، هنوز ابهاماتی در خصوص پرونده ثبت سفارش خودروها باقی است؛ از جمله اینکه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در تشریح این پرونده اعلام کرد که سایت وزارت صنعت هک شده و در مقابل سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا ناجا تاکید داشت که بررسی‌های فنی انجام شده نشان داده هیچ گونه هک شدن سایت در این پرونده رخ نداده است.



منبع: تسنیم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پرونده واردات غیرقانونی خودرو همچنان در حال بررسی است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است