Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

تدام ممنوعیت واردات خودرو کیفیت را کاهش می دهد

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۷:۵۷ | کد خبر: CP- ۸۷۱۳ | سرویس: واردات
کارپرس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس لازمه رقابت پذیری را آزادسازی واردات خودرو دانست و گفت: محدود کردن واردات خودرو در بلندمدت موجب عدم ارتقای کیفیت می شود.
به گزارش کارپرس، حمیده زرآبادی  اظهار کرد: با توجه به وضعیت تحریم ها، برخی مشکلات موجود و بحث حمایت از تولید داخلی به عنوان یک استراتژی که مدنظر دولت است، چندی پیش مسئولان تصمیم به ممنوعیت واردات خودرو گرفتند.

وی در ادامه افزود: البته ممنوعیت واردات خودرو نهایتا تا پایان سال اجرا می شود و برای سال آینده بسته به اینکه چه استراتژی ای در نظر گرفته شود، تصمیم های دیگری اتخاذ خواهد شد.

زرآبادی با تاکید بر اینکه برای ایجاد رقابت پذیری باید واردات آزاد شود، گفت: معمولا باید اینطور باشد که در یک فاصله زمانی از تولیدات داخلی حمایت شود تا کیفیت محصولات  ارتقا بیابد و در نهایت تولیدات داخلی وارد بحث رقابت پذیری شود، ولی متاسفانه ما این مسیر را به خصوص در مورد خودرو درست طی نکرده ایم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در ادامه عنوان کرد: در شرایط فعلی که تحریم ها و مشکلات دیگری وجود دارد، شاید ممنوعیت واردات خودرو به عنوان یک استراتژی مقطعی جوابگو باشد، ولی اگر واردات را در بلند مدت محدود کنیم، ارتقای کیفیت از بین می رود که این موضوع نمی تواند مطلوب باشد.

زرآبادی در خصوص خودروهایی که پیش از ممنوعیت واردات و به شکل قانونی وارد شده اند اما مجوز ترخیص آنها از گمرک داده نمی شود، گفت: وزارت اقتصاد در مورد ترخیص این دست از کالاها آیین نامه ها و بخش نامه هایی داشته تا اقدامات لازم انجام شود و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع تسهیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به رای مثبت وکلای ملت به طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو تصریح کرد: متاسفانه هنوز ابلاغ شروع به کار هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو انجام نشده و هیأت رییسه مجلس باید هر چه زودتر این کار را انجام دهد، زیرا یکی از مطالبات جدی مردم شفاف سازی و حل و فصل مشکلات مربوط به صنعت خودرو است



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تدام ممنوعیت واردات خودرو کیفیت را کاهش می دهد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است