Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رییس فدراسیون واردات:

موانع صادرات چرخه تجارت را معیوب کرده است

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۷:۵۲ | کد خبر: CP- ۸۶۳۲ | سرویس: واردات
کارپرسفاطمه اکبرخانی:
رییس فدراسیون واردات در واکنش به مسئله ممنوعیت واردات خودرو گفت: آزادسازی واردات خودرو برای دولت مزیت دارد.
به گزارش کارپرس، فرهاد احتشام زاد  با بیان این که موانع صادراتی بر واردات نیز اثر گذاشته است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما موانعی است که بر سر راه صادرات قرار گرفته و از آن جایی که یکی از منابع مهم مورد استفاده، ارز حاصل از صادرات است بنابراین این موضوع در روند واردات نیز تاثیر گذاشته و چرخه تجارت را معیوب کرده است.

او ادامه داد: 90درصد واردات مربوط به مواد اولیه و نیمه ساخته‌ای است که در تولید استفاده می‌شود و مجددا مبنای صادرات قرار می‌گیرد، بنابراین هر چقدر این چرخه چه در حوزه واردات و چه صادرات با وقفه مواجه شود منجر به توقف تولید و تجارت خواهد شد.

احتشام زاد با اشاره به تحریم‌های خارجی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و فشار کشور‌های دیگر  از جمله تحریم‌های بانکی و نگرانی شرکت‌های فروشنده و خریدار خارجی، تا جای ممکن باید برای واردات و صادرات تسهیلاتی در نظر بگیرند و وزنه‌ای به نام محدودیت داخلی به پای تجار اضافه نکنند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر این که موانع صادراتی و وارداتی باید هر چه سریع‌تر برداشته شود، افزود: در این راستا یکی از کالاهای مهم خودرو‌های وارداتی است، این خودرو‌ها معمولا کالا‌های گرانی هستند به طوری که یک واحد خودرو به نسبت کالا‌های دیگر 30هزار دلار قیمت دارد بنابراین خودرو دارای ارزش بالایی است و با تعداد کم می‌تواند ارز با حجم بالا جابه جا کند.

او ادامه داد: از طرف دیگر تعرفه بسیار بالا واردات خودرو یکی از راحت‌ترین درآمد‌هایی است که برای دولت وجود دارد بنابراین آزادسازی واردات از لحاظ درآمدزایی به نفع دولت نیز است.

احتشام زاد درباره بحث لغو ممنوعیت واردات خودرو در مجلس خاطرنشان کرد: هر چه زودتر در خصوص این مسئله تصمیم‌گیری شود ضرر کمتری به کشور وارد می‌شود.

رییس فدراسیون واردات همچنین درباره وضعیت‌خودروهای دپو شده در گمرک توضیح داد: آخرین پیگیری که توسط انجمن واردکنندگان انجام شد مبنی بر این بود که خودروهای وارداتی به طور کل کالاهایی هستند که ارز بری آن‌ها انجام شده و اکنون با هزینه گمرک مواجه شده‌اند و از طرفی مشتریان منتظر تحویل خودرو‌هایشان هستند بنابراین ماندنشان در گمرک تاثیر مثبتی ندارد و موجب خرابی می شود.

احتشام زاد اضافه کرد: حتما باید با واردکنندگان متخلف هم در گمرک، اما کالا‌هایی که قانونی و بدون تخلف وارد شدند نباید به چوب بقیه تنبیه شوند.

عضو انجمن واردکنندگان خودرو افزود: گمرک به ما نوید داده که هرچه زودتر درمورد این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

رییس فدراسیون واردات با اشاره به جلسه وزیر صنعت با اعضای اتاق تهران در خصوص موانع و مشکلات تجار توضیح داد: قبل از انتخابات مجلس، آقای رحمانی به برای ارائه برنامه‌هایشان به اتاق بازرگانی آمدند و درمورد ممنوعیت واردات نیز با ایشان صحبت کردیم و با توجه به اشرافی که وزیر جدید صنعت به این حوزه و مشکلات آن دارند امیدواریم تاکید وی باعث تسریع بررسی این موضوع شود.


منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

موانع صادرات چرخه تجارت را معیوب کرده است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است