Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با وجود ظرفیت های خالی داخلی:

آیا اتوبوس‌ دست دوم وارد می شود؟!

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۰:۴۲ | کد خبر: CP- ۸۱۳۱ | سرویس: واردات
کارپرس:
زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که برخی سازمان‌ها به بهانه تحریم به دنبال واردات اتوبوس‌های دست دوم درون شهری هستند؛ آن هم در شرایطی که ظرفیت تولید کنندگان داخلی بلااستفاده مانده است.
به گزارش کارپرس، یک کارشناس صنعت خودرو، اظهار کرد: اتوبوس یک محصول خاص است که مشتری عام نداشته و مشتریان و خریداران اصلی آن سه گروه شهرداری‌ها، سازمان شهرداری‌های وزارت کشور و شرکت تعاونی اتوبوسرانی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت شرکت‌های داخلی تولید کننده اتوبوس به دلیل نبود سفارش بلااستفاده مانده است خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی شنیده می‌شود که برخی از شهرداری‌ها با این بهانه که واردات قطعات خودرو (CKD) به ایران تحریم شده اما واردات خودروی آماده (CBU) تحریم نیست، به دنبال واردات اتوبوس‌های درون شهری آن هم از نوع دست دوم و کار کرده هستند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: چنین زمزمه‌هایی در حالیست که خودروسازان داخلی با وجود تحریم‌ها توانایی واردات قطعات و تولید اتوبوس‌های درون شهری را دارند و در حال حاضر نیز تولید این محصول در شرکت‌های داخلی در حال انجام است.

وی افزود: متاسفانه واردات اتوبوس دارای منافع خاص برای عده‌ای است و این منافع موجب شده که این افراد بدون توجه به پتانسیل و توانمندی خودروسازان داخلی به دنبال واردات باشند و بهانه آنها نیز تحریم و ضرورت پاسخگویی به نیاز مردم در سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری است.

کریمی سنجری با بیان اینکه واردات اتوبوس دست دوم علاوه بر ضربه زدن به توان تولید داخل در شأن مردم ایران نیز نیست تصریح کرد: در شرایطی که تولید کنندگان داخلی توانایی تولید اتوبوس با هر مشخصات و کیفیتی را دارند، واردات اتوبوس آن هم از نوع دست دوم و کار کرده بر خلاف شأن و منافع ملی ایرانیان است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در شرایط فعلی که منابع ارزی کشور محدود است، خروج مقدار قابل توجهی ارز برای واردات محصولی که توان تولید داخلی آن وجود دارد بر خلاف ضوابط و راهبردهای کلان ملی است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آیا اتوبوس‌ دست دوم وارد می شود؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است