قطعات خودرو در صدر آمار واردات به کشور

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۹:۴۵ | کد خبر: CP- ۷۵۰۸ | سرویس: واردات
کارپرس:
طبق آمار گمرک ۱۵ قلم کالای عمده وارداتی نشان می دهد که ۴ ردیف به قطعات منفصله جهت تولید انواع خودروی سواری اختصاص دارد.
به گزارش کارپرس، بررسی ۱۵ قلم کالای عمده وارداتی نشان می دهد که ۴ ردیف به قطعات منفصله جهت تولید انواع خودروی سواری اختصاص دارد و در مجموع در چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری در صدر فهرست واردات قرار گرفته است.

همچنین آمار تجارت خارجی کشور نشان می‌دهد طی چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات خودرو در صدر فهرست اقلام عمده وارداتی به کشور قرار گرفته است، در این مدت ۷۲۶ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد به کشورمان وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ و ۵۴ صدم درصد افزایش را نشان می‌دهد، واردات این کالا در مجموع ۴ و ۷۸ صدم درصد از سهم ارزشی کل واردات کشور را شامل می‌شود.

بنابراین گزارش طی چهار ماهه نخست سال‌جاری قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۵۰ درصد و بیشتر به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار در ردیف دهم کالاهای عمده وارداتی جای دارد و با کاهش ۱۸ و ۴۶ صدم درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

این گزارش حاکی است طی مدت مذکور ۱۳۸ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۳۰ درصد تا کمتر از ۵۰ درصد وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۰ و ۸۹ صدم درصدی آن هستیم. قابل ذکر است که قطعات مذکور در ردیف دوازدهم لیست اقلام وارداتی به کشورمان جای دارد.

این گزارش می‌افزاید رتبه پانزدهم در فهرست اقلام عمده کالاهای وارداتی به قطعات منفصله تراکتور جاده‌ای برای نیمه تریلرها با ساخت داخل ۱۴ تا کمتر از ۲۰ درصد اختصاص دارد به طوری که این کالا طی چهار ماهه نخست سال‌جاری به میزان ۱۱۵ میلیون دلار وارد کشور شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد چشمگیر ۱۰۵ و ۴۲ صدم درصدی بوده است.



منبع: ایپنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قطعات خودرو در صدر آمار واردات به کشور

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است