وی با بیان اینکه با این حال باید به ریشههای این موضوع نیز پرداخت، خاطرنشان کرد: وقتی به یکباره واردات خودرو را متوقف میکنیم زمینه برای تخلفاتی همچون ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو فراهم میشود.
این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اگر سال گذشته وزارت صنعت به هر دلیلی میخواست واردات خودرو را محدود کند، راهش توقف یکباره و چند ماهه واردات نبود بلکه باید به جای ممنوعیت، محدودیتهایی در این حوزه وضع میشد.
وی افزود: اما وقتی به یکباره و بدون هیچ هشداری واردات را متوقف میکنیم راه برای تخلفاتی همچون اعمال نفوذ و ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو باز میشود.
آزادی با بیان اینکه البته این سخنان به معنای نادیده گرفتن نقش شرکتهای متخلف در این حوزه نیست، تصریح کرد: ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو موضوع قابل اغماض و چشمپوشی نیست و باید با عاملان آن به شدت برخورد شود.
اخیرا وزیر صنعت، معدن و تجارت لیست شرکتهای دخیل در پرونده ثبت سفارش و واردات غیرقانونی خودرو را منتشر کرد.
در این لیست نام چند شرکت نمایندگی رسمی واردکننده خودرو شامل پرشیا خودرو، آسان موتور و ایرتویا به چشم میخورد. باقی شرکتهای حاضر در این لیست نیز واردکنندگان غیررسمی و غیرنمایندگی خودرو هستند.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان