Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گمرک ایران اعلام کرد:

افزایش زمان ترخیص خودروهای سواری از گمرک تا ۲۴ خرداد؛

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۰۷:۴۵ | کد خبر: CP- ۶۷۶۷ | سرویس: واردات
کارپرس:
گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای مهلت ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش و یا قبض انبار را تا 24 خردادماه تمدید کرد.
به گزارش کارپرس،براساس اعلام گمرک خودروهای سواری دارای ثبت سفارش یا قبض انبار 9 دی ماه 1396 فقط تا تاریخ بیست و چهارم خردادماه امسال مهلت دارند خودروهای خود را ترخیص کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران نهم اسفندماه 96 در بخشنامه ای اعلام کرد ترخیص همه خودروها (به استثنای خودروهای مربوط به محل مصوبات جانبازان و معلولان) که تا پیش از نهم دی ماه ثبت سفارش شده و پذیرش درخواست ابطال اظهارنامه های مربوط، فقط به اعلام شماره ثبت سفارش، شرح موضوع و هماهنگی با این مرکز قبل از هرگونه اقدام منوط است.

برپایه این گزارش، 21 اسفند پارسال، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ترخیص خودروهای سواری دارای ثبت سفارش معتبر یا قبض انبار معتبر در اماکن گمرکی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری صنعتی به تاریخ نهم دی ماه 96 و پیش از آن، با رعایت پرداخت حقوق ورودی و برخورداری از شرایط آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو در زمان ورود خودرو به کشور مجاز است.

در مجموع پارسال مجوز ثبت سفارش و تاییدیه 70 هزار و 75 دستگاه خودروی وارداتی در بانک اطلاعاتی گمرک ثبت شده و این تعداد خودرو به ارزش یک میلیارد و 838 میلیون و 851 هزار دلار وارد کشور شد.

** دریافت مالیات برارزش افزوده از خودروهای بالاتر از 40 هزار دلار

همچنین گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه دیگری به گمرکات سراسر کشور تاکید کرد که خودروهای با حجم 2500 سی سی و کمتر با ارزش بیش از 40 هزار دلار هنگام ترخیص علاوه بر پرداخت 40 درصد سود بازرگانی مشمول مالیات برارزش افزوده می شوند.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش زمان ترخیص خودروهای سواری از گمرک تا ۲۴ خرداد؛

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است