ممنوعیت ثبت سفارش با دلار در واردات خودرو

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۷:۳۵ | کد خبر: CP- ۵۴۱۰ | سرویس: واردات
کارپرس:
عضو انجمن واردکنندگان خودرو گفت: با توجه به این‌که مبادی صادراتی ما بیشتر کشور های آسیای میانه و شرقی است ممنوعیت ثبت سفارش با دلار برای ما مشکل محسوب نمی‌شود.
به گزارش کارپرس، فرهاد احتشام زاد درباره ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر این‌که "از 9 اسفند ثبت سفارشات با دلار انجام نمی‌‍ شود"، اظهار کرد: با توجه به این‌که پیش‌تر این محدودیت برای درهم نیز ایجاد شده انتظار این است که این سیاست بدون ایجاد بحران در بازار پیش برود.

به گفته او روال قبلی به این شکل بود که ضریب ارزی مورد ملاک بانک مرکزی به سایر ارزها تبدیل می‌شد و این اتفاق در حال حاضر برای دلار افتاده است.

احتشام زاد با بیان این‌که فرآیند اجرایی این سیاست طولانی شده اما از نظر عملیاتی مشکل ندارد، اظهار کرد: با توجه به این‌که مبدا‌های صادراتی ما بیشتر کشور های آسیای میانه و شرقی است این سیاست برای ما مشکل محسوب نمی‌شود.

احتشام زاد با اشاره به این‌که بانک مرکزی بر اساس منابع ارزی خارج از کشور این سیاست‌ را اعمال می‌کند، تصریح کرد: درست و غلط بودن آن را ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم اما انتظار این است که این سیاست بدون ایجاد بحران در بازار پیش برود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ممنوعیت ثبت سفارش با دلار در واردات خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است