Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک کارشناس مطرح کرد:

افزایش تعرفه واردات، سدی مقابل رشد صنعت خودرو

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۷:۴۷ | کد خبر: CP- ۴۴۶۲ | سرویس: واردات
کارپرس:
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه گمانه‌زنی های صورت گرفته در زمینه افزایش تعرفه‌ها و همچنین بسته بودن سایت ثبت سفارش طی ماه‌های گذشته، فضای بی ثباتی را ایجاد کرده که به نفع دلالان بازار است، تاکید کرد: اکنون که خودروسازی ما در حال رشد است نباید با دیوار تعرفه جلوی آن را بگیریم.
به گزارش کارپرس، امیر حسین کاکایی درباره بسته بودن سایت ثبت سفارش و مسائل ایجاد شده برای واردکنندگان، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه سایت ثبت سفارش از تیرماه بسته است، می توان گفت که تصمیم‌گیری درباره شرایط جدید واردات خودرو طولانی شده است.

 او افزود: هیچ وارد کننده‌ای نتوانسته حکم رسمی برای واردات بگیرد و دولت نیز در این زمینه هنوز تصمیم‌گیری نکرده است، بنابراین می توان گفت که واردکنندگان با آینده مبهمی روبه‌رو هستند.

 کاکایی همچنین درباره برخی گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش 150 درصدی تعرفه واردات خودرو اظهار کرد: این تعرفه هنوز افزایش پیدا نکرده و وزیراقتصاد نیز این موضوع را تایید نکرده است، اما شخصا امیدوارم چنین تعرفه‌‌ای تعیین نشود زیرا  تاثیرات منفی در این حوزه در پی خواهد داشت و اگرچه این محدودیت واردات با هدف حمایت از تولید داخلی است اما در باطن تعیین چنین تعرفه‌ای صنعت را دچار رکود می‌کند.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه کاهش تعرفه‌ها طی چند سال گذشته اتفاق خوبی بود، گفت:تعرفه‌ها به 40 و 50 درصد رسید که عدد معقولی بود به طوری که خودروسازان و مردم این وضعیت تعادل را قبول کردند.

او به جداول منتشر شده در برخی رسانه‌ها درباره تعرفه‌های احتمالی اشاره و خاطرنشان کرد:اگر تعرفه‎‌های منتشر شده درست باشد و شاهد رشد تعرفه از 45 درصد به 95 درصد باشیم شرایط پر تنشی  برای واردکننده‌ها ایجاد خواهد شد ضمن اینکه این وضعیت به ضرر مصرف کننده است و با مفاهیم توسعه پایدار نیز همخوانی ندارد.

کاکایی با تاکید بر اهمیت بهبود فضای کسب و کارو ثبات در رویه تصریح کرد: تغییر در تعرفه‌ها آن هم به صورت غیر کارشناسی، موجب کند شدن روند کار می‌شود و تبعات زیادی خواهد داشت.

این کارشناس صنعت خودرو به قراردادهای منعقد شده با خودروسازان خارجی اشاره و اظهار کرد: این قراردادها گام مهمی برای رشد صنعت خودرو سازی  است و در واقع با کمک شرکت‌های خارجی می‌توانیم تکنولوژی صنعت را ارتقاء دهیم اما باید توجه کنیم که این اقدامات نتیجه می‌دهد که ثبات داشته باشیم .

او تاکید کرد: قرارداد های خارجی با هدف بازدهی سریع منعقد می‌شود اما با بالا و پایین شدن تعرفه‌ها این مهم امکان پذیر نیست و اکنون که خودروسازی ما در حال رشد است نباید با دیوار تعرفه جلوی آن را بگیریم.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش تعرفه واردات، سدی مقابل رشد صنعت خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است