Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ذر سال ۹۷؛

واردات قطعات منفصله خودرو کاهش یافت

شنبه | ۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۱۰:۲۶ | کد خبر: CP- ۱۰۴۴۶ | سرویس: واردات
کارپرس:
براساس آمار منتشرشده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ ماه سال ۹۷، واردات قطعات منفصله خودروی سواری بنزینی با حجم سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی با ساخت داخل ۱۴ تا کمتر از ۳۰ درصد ارزشی بالغ‌بر یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار داشته که سهم ارزشی آن بیش از ۳ درصد از کل واردات در بازه زمانی ذکر برآورد شده است.
به گزارش کارپرس، به این ترتیب واردات قطعات در رده سوم اقلام وارداتی سال ۹۷ به کشور قرار گرفته است. این در شرایطی است که قطعات منفصله خودرو در آمارهای وارداتی ۱۲ ماه سال ۹۶ با ثبت ارزش یک میلیارد و ۸۰۱ میلیون دلاری توانست رتبه نخست را در جدول کالاهای وارداتی از آن خود کند. این مساله نشان‌دهنده افت ۴۲۱ میلیون دلاری واردات قطعات منفصله خودرو به کشور در پایان سال گذشته به نسبت سال پیش از آن است.

این میزان افت، رشد منفی ۳/ ۲۳ درصدی را برای بخش واردات قطعات منفصله خودرو در سال ۹۷ به نسبت سال پیش از آن به رقم زده است. سقوط به رده سوم جدول کالاهای وارداتی در سال گذشته بی‌ارتباط با بازگشت تحریم‌های صنعت خودروی کشور نیست. تحریم‌هایی که از مردادماه گذشته آغاز و با تکمیل حلقه آن در آبان‌ماه سال پیش، شرایطی را فراهم آورد که آمار تولید محصولات مونتاژی خودروسازان داخلی در سراشیبی قرار بگیرد.

حال با توجه به محدودیت‌هایی که در نقل‌و‌انتقالات بانکی ایجاد شده است، به‌نظر می‌رسد شرکت‌های خودروسازی خارجی که پیش از این اجازه مونتاژ محصولات خود را به خودروسازان داخلی داده بودند، چندان مایل به ادامه همکاری در شرایط فعلی نباشند؛ مگر اینکه خودروسازان با همراهی دولت بتوانند راهکارهای مناسبی را برای ادامه حضور خودروهای مونتاژی در خطوط تولید خود پیدا کنند.




منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واردات قطعات منفصله خودرو کاهش یافت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است