Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بررسی؛

اوپل موکا را زیر ذره بین تماشا کنید

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۷:۳۲ | کد خبر: CP- ۱۰۱۱۳ | سرویس: معرفی خودرو
کارپرس:
تا چه اندازه با نقاط ضعف و قوتی خودروی قدرتمند اوپل موکا که در سال ۲۰۱۳ پا به بازار گذاشت، آشنایی دارید؟
به گزارش کارپرس، در میان خودروهای تولیدشده توسط شرکت اوپل میتوان قدرت، توان و امکانات بینظیر را مشاهده نمود. اوپل موکا که یکی از خودروهای بسیار قدرتمند این شرکت است که هم‌اکنون تولید آن توسط جنرال موتورز انجام می‌شود، این خودرو که در سال‌های اخیر رقیب خوبی برای یتی اسکودا و جوک نیسان بوده است. این خودرو نیز همانند تمام خودروهای اسپرت دیگری که وارد بازار شده است دارای یک سیر تکاملی بوده و تولیدکننده آن در تلاش است نقاط ضعف آن را پوشانده و بر نقاط قوت آن بیافزاید.

تاریخ تولد اوپل موکا

تولد هر خودرویی با طرح‌های اولیه بسیار زیادی انجام می‌شود که لزوماً این طرح‌های اولیه به‌طور کامل اجرا نخواهند شد؛ اما اوپل موکا به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای اسپرت شرکت اوپل در سال 2012 طرح‌ریزی شد. این خودرو سرانجام در سال 2013 چشم به جهان گشود و هم‎اکنون پس از 6 سال هنوز هم در حال تکامل بوده و بر قابلیت‌های آن افزوده می‎شود. محبوبیت مدل‌های موکا باعث شد کشورهایی همچون کره جنوبی، چین، اسپانیا و روسیه خط تولید این خودرو را راه‌اندازی نمایند.

اوپل چشم به جهان گشوده با مدل‌های جدید آن‌که بانام موکا ایکس عرضه می‌شود تفاوت‌های مشهودی دارد. این تفاوت‌ها نشان می‌دهد که جنرال موتورز هرروز در حال ارتقا این خودرو بوده و قابلیت‌های زیادی را بر آن می‌افزاید. این خودروی خوش‌سیما پس از تولید بانام برند انکور (encore) روانه بازار شد. چینی‌ها هم این خودرو را با نام انکور می‌شناسند اما مردم انگلستان و کشورهای استرالیا آن را بانام واکسال صدا می‌زنند.

نقاط قوت اوپل موکا خودرو اسپرت جنرال موتورز

اگر بخواهیم امکانات و ویژگی‌های این خودرو را به‌عنوان نقاط قوت آن بیان کنیم می‌توانیم ساعت‌ها در مورد اوپل موکا توضیح دهیم اما برخی ویژگی‌های این خودرو آن را از سایر خودروهای اوپل متمایز کرده است که شامل موارد زیر است:

1- این خودرو دارای ایربگ‎های محافظتی بسیار قوی است که از جان سرنشینان در هنگام بروز مشکل محافظت می‎کند. جنرال موتورز ادعا کرده که می‎تواند در هنگام بروز تصادفات ایمنی سرنشینان را تا 96 درصد بالا ببرد و این ادعا توسط تست تصادفات Euri NCAP ثابت شد.

2- جنرال موتورز از سیستم هوشمند 4*4 برای طراحی این خودرو بهره برده است. این سیستم باعث می‌شود که خودرو در مسیرهای لغزنده و همین‌طور پیچ‌های تند جاده‌ها تعادل خود را از دست ندهد.

3- این خودرو دارای قابلیت کنترل هوشمند نور است . راننده می‎تواند حالت‎های چراغ‎های جلو و عقب را برای زمانی که هوا مه آلود بوده یا در مسیرهای داخل شهری که نور کمتری لازم است تنظیم نماید.

4- کراس‎اور موکا به آینه‎های برقی مجهز بوده و دارای جمع‎کننده خودکار ، سنسورحساس به باران ، کروز کنترل ، قابلیت‎های تنظیم زاویه فرمان، سانروف و فرمان‌های برقی هوشمند حساس به سرعت داخل ماشین است.

5- این خودرو دارای یک پیشرانه 1.4 لیتری بسیار قدرتمند با مصرف بسیار پایین است.

6- سرعت این خودرو تا 200 کیلومتر بر ساعت می‎رسد.

7- آلودگی بسیار کمی تولید می‎کند.

8- فضای داخلی خودرو بسیار عالی بوده و جادار است.

نقاط ضعف اوپل موکا از نگاهی دقیق‎تر

هر خودرویی که طراحی می‎شود قطعا نقاط ضعفی نیز دارد. از نقاط ضعف اوپل موکا می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- با وجود توانایی این خودرو در کنترل ایستایی در سربالایی ، کنترل آن در سرازیری چندان خوب نیست.

2- برخلاف سایر رقبا این خودرو مجهز به تابلو‎خوان یا اتو پارک نمی‎باشد.

3- اگرچه مجهز به کروز کنترل بوده اما کروز کنترل هوشمند ندارد.

4- قیمت آن به نسبت امکانات آن بالاست.

5- به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رانندگی این خودرو سخت بوده چرا که بد دست می‎باشد.

خرید و فروش اوپل موکا

اوپل موکا برای اولین بار در سال 1395 توسط شرکت توان‎خودرو جی به ایران دعوت شد. اما متأسفانه این شرکت در سال 1396 مجوز خود را از دست داد و این شد که رویای ورود اوپل موکا به ایران بدون سرانجام ماند. اما خوشبختانه در سال 1397 شرکت دیگری بانام ساپرا مجوز واردکردن این خودرو به بازار ایران را دریافت کرد و امکان ثبت سفارش دو مدل 1.4 لیتری توربوشارژ خودروی مذکور برای ایرانیان فراهم شد. خریدوفروش اوپل موکا در حال حاضر هنوز هم با چالش‌هایی همراه است.

قیمت اوپل موکا

اوپل موکا دوست داشتنی پس از ورود چالش‎برانگیز خود به بازار ایران با نرخ‎های مختلفی عرضه شد، همین مسئله باعث شد که نتوان قیمت ثابتی را برای این خودرو بیان کرد. در حال حاضر در ایران، قیمت اوپل موکا حدود 250 تا 350 میلیون تومان است.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اوپل موکا را زیر ذره بین تماشا کنید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است