مخالفت روحانی با افزایش قیمت خودرو!

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۱۴ - ۰۹:۵۰ | کد خبر: CP- ۸۹۱۰ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر اعلام مسوولان وزارت صنعت، رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است. رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: تولید خودرو طی سال‌جاری با توجه به نوسان نرخ ارز و تحریم‌ها، کاهش شدیدی پیدا کرد و عرضه پایین آمد و در نهایت به افزایش نجومی قیمت‌ها انجامید.
به گزارش کارپرس، او تاکید کرد: سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به‌لحاظ شرایط خاص کشور، وظایف شورای رقابت (در قیمت‌گذاری خودرو) به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار واگذار شد؛ بنابراین وزارت صنعت باید قیمت خودرو را تعیین تکلیف کند. سبحانی‌فر گفت: به‌ گفته مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس‌جمهوری با افزایش قیمت خودرو مخالف است و تاکید دارد که قیمت‌ها تغییر نکند.

او درباره واگذاری وظایف شورای رقابت به سازمان حمایت و اینکه آیا این تصمیم به‌صلاح است، یادآور شد: سازمان حمایت در این باره ذینفع نیست و باید هم طرف تولید‌کننده را داشته باشد و هم جانب مصرف‌کننده را نگه دارد. سبحانی‌فر ادامه داد: خودرو در کشور ما با کیفیت فعلی گران نیز است و هزینه‌های بالای آن از جیب مصرف‌کننده اخذ می‌شود.

وقتی قیمت خودرو در بازار بالا رفته و تولید کاهش یافته، تعیین قیمت براساس ۵ درصد زیر قیمت بازار، اشتباه است. او گفت: در جلساتی که داشتیم قرار بر این شد تا شاخص‌های مواد اولیه مشخص و بر‌اساس قیمت تمام‌شده، قیمت خودرو تعیین شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: مجلس معتقد است باید رابطه‌ای منطقی بین عرضه و تقاضا وجود داشته باشد تا از دور افزایش قیمت‌ها در صنعت خودرو خارج شویم.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مخالفت روحانی با افزایش قیمت خودرو!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است