Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
اسماعیلی تشریح کرد:

خبر افزایش ۲۵درصدی قیمت خودرو از کجا بیرون آمد؟!

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۱۵ - ۰۷:۱۲ | کد خبر: CP- ۷۷۷۲ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تکذیب خبر منتشر شده در مورد مصوبه افزایش ۲۵ درصدی قیمت خودرو گفت: جلسه برخی از اعضای کمیسیون صنایع با معاون وزیر صنعت و مدیران عامل خودروسازی ها، اصلا مصوبه ای مبنی بر افزایش قیمت از امروز نداشت، بلکه پیشنهاداتی در مورد قیمت خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان مطرح شد.
به گزارش کارپرس، داریوش اسماعیلی با بیان اینکه از خبر منتشر شده در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر افزایش 25 درصدی قیمت خودرو از امروز متعجب است، اظهار داشت: اصولا جمعی که در جلسه مذکور حضور داشت، جمع تصمیم گیرنده ای نبود که بخواهد مصوبه ای در مورد قیمت خودرو داشته باشد.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: دو شب پیش مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا در صدا و سیما صحبت هایی را مطرح کردند مبنی بر اینکه قیمت کف بازار هر چه باشد، کارخانه ها فروش نقدی شان را 5 درصد ارزان تر بدهند تا قیمت ها در بازار بشکند و این بدان معنی است که اگر قیمت پراید در کف بازار 40 میلیون است، خودروسازان به قیمت 38 میلیون تومان پراید را روز فروش کنند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: اما در جلسه ای که برخی از اعضای کمیسیون صنایع با معاون وزیر صنعت و خودروسازان داشتند، ما عنوان کردیم که این کار قیمت ها در بازار را نمی شکند و بدتر بازار را متورم می کند. به عنوان مثال در حال حاضر که سایپا قیمت پراید را 21 میلیون تومان اعلام می کند، این اتفاق در بازار افتاده و اگر قیمت 38 میلیون تومان اعلام شود که دیگر معلوم نیست چه خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه در این جلسه در مورد ثبت نام خودرو و قیمت تحویل به مشتری هم صحبت شد، گفت: در این جلسه صحبت خودروسازان این بود که برای مشتریانی که امروز ثبت نام می کنند و مثلا خودرو دو ماه دیگر به آنان تحویل داده می شود، به نرخ مصوب سازمان حمایت داده شود اما ما گفتیم که معلوم نیست نرخ مصوب چه باشد و بنابراین پیشنهاد شد که حداکثر بین 20 تا 25 درصد به قیمت خودروهای کمتر از 50 میلیون اضافه شود؛ منتها مردم باید بدانند که در زمان تحویل، با چه قیمتی تحویل خواهند گرفت. به عبارت دیگر باید قیمت خودروهایی که پیش فروش می شود، مشخص باشد.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس با اشاره به وجود 70 هزار خودرو در پارکینگ های خودروسازی ها به علت نقص قطعه اظهار داشت: در این جلسه اعضای کمیسیون صنایع تاکید کردند که ظرف یک هفته تا 10 روز قطعات مورد نیاز این خودروها  به فوریت تامین و خودروها کامل شود و حداکثر ظرف 10 روز تمام آنچه که در پارکینگ ها وجود دارد، به مردم عرضه شود.

این عضو کمیسیون صنایع در خصوص این موضوع که به چه علت اخبار غیر موثق و ضد و نقیضی از بازار خودرو منتشر می شود، گفت: یک جو روانی سنگین در جامعه ایجاد شده و مردم فکر می کنند که اگر پولشان را در جیب شان نگه دارند، ارزشش کم می شود و بنابراین یک روز به سراغ دلار، یک روز به سراغ مسکن و یک روز هم به سراغ خودرو می روند و حالا کار به جایی رسیده که امروز در عرض یک ساعت عده زیادی برای ثبت نام پراید اقدام کرده اند و ظرفیت تکمیل شده است.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خبر افزایش ۲۵درصدی قیمت خودرو از کجا بیرون آمد؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است