Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نایب رئیس اتاق بازرگانی:

کمپین های نخریدن در قیمت کالاهای غیر ضروری اثر داشته است

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۱۰ - ۰۷:۰۷ | کد خبر: CP- ۶۹۸۴ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: راه‌اندازی کمپین نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت شده‌اند، باعث ارزانی در همه آنها نمی‌شود، بلکه در کالاهای غیرضروری و خودرو در یک بازه زمانی کوتاه تاثیرگذار است و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود اما طلا و ارز اینگونه نیست.
به گزارش کارپرس، در پی راه اندازی کمپینی از سوی برخی سلبریتی‌ها برای نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت بی رویه و گرانی شده‌اند که بازه زمانی یک ماهه نیز برای آن در نظر گرفته شده و مردم نیز تاحدودی از آن استقبال کردند، بسیاری از کارشناسان و مسئولان درباره آن اظهارنظر کرده‌اند و پدرام سلطانی - نایب رییس اتاق بازرگانی ایران - نیز در این باره به ایسنا گفت: تاخیر و نخریدن کالاهایی که مشمول افزایش قیمت و گرانی می‌شوند، در برخی از گروه‌های خاص می‌تواند در مقطعی کوتاه پاسخگو باشد اما برای همه کالاها جواب نمی‌دهد.

وی افزود: در کالایی مانند خودرو و دیگر کالاهای غیرضروری می‌تواند نخریدن در بازه زمانی کوتاه مثلا یک ماهه پاسخگو باشد و با کاهش تقاضا التهاب بازار را برطرف کرد و حتی باعث کاهش قیمت‌ها شد اما نخریدن کالاهای دیگر مانند سکه و ارز هیچ ارتباطی به کاهش قیمت آنها و حل مشکلاتی مانند تورم ندارد.

سلطانی اظهار کرد: تجربه نشان داده نخریدن کالاهایی مانند سکه و ارز باعث می‌شود که گروهی از خریدن آن اجتناب کنند و گروهی دیگر به بازار هجوم آورند و نتیجه افزایش قیمت‌ها در این بخش‌ها باعث می‌شود آن گروهی که اجتناب کرده بودند، خود را از بقیه عقب می‌بینند و به بازار هجوم آورند؛ بنابراین مجددا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایط کنونی اقتصاد ایران افزایش قیمت و گرانی بسیاری از کالاها، تورم تقاضا نیست، بلکه تورم هزینه است؛ بنابراین در شرایطی که گرانی ناشی از تورم هزینه باشد، نخریدن درمان آن نیست و حتی می‌تواند اثر منفی بگذارد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کمپین های نخریدن در قیمت کالاهای غیر ضروری اثر داشته است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است