Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
انتقاد یک کارشناس مسائل اقتصادی:

افزایش قیمت خودرو به این صورت خیانت به اقتصاد است

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۴:۳۰ | کد خبر: CP- ۶۹۲۹ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در افزایش قیمت خودرو تحریم هیچ جایگاهی ندارد، چرا که عمده مواد اولیه را خود به تنهایی تولید می‌کنیم.
به گزارش کارپرس، محسن خندان‌دل با تاکید بر اینکه به صنعت خودروسازی در کشور ما باید به صورت ملی نگاه کرد که این اتفاق نیز رخ داده است، اظهار کرد: چرا که حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خودرو در کشور ما به شکل مشخص مانند شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، شهاب خودرو و پارس خودرو و... توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری ایران و بانک‌های عامل صورت گرفتند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها متعلق به آحاد جامعه بوده و باید در جهت منافع ملی کشور حرکت کنند اگر اصل 44 در حال حاضر بهانه‌ای دست دوستان مبنی بر اینکه این شرکت‌ها خصوصی اداره می‌شوند قرار داده را من نمی‌پذیرم، زیرا همانطور که ملاحضه می‌کنید تمام ابزارهای حمایتی برای این شرکت‌ها در ادوار مختلف دولت‌های حال حاضر و گذشته اتفاق افتاده است.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: بانک‌ها اگر خواستار آن بودند که استمهالی را انجام دهند در ابتدا این واحدهای بزرگ را در نظر گرفته‌اند، همچنین خود این واحدها در دوره‌های مختلف برای پرداخت بدهی‌های خود به پیمانکاران زیردست خود شیوه تهاتر را به کار گرفتند.
 
خندان‌دل تصریح کرد: همچنین در حوزه اشتغال نیز سازمان تامین اجتماعی نگاه ویژه‌ای را برای این واحدها علی‌الخصوص خودروسازی در نظر گرفته است.
 
افزایش قیمت خودرو به این شکل یک خیانت بزرگ به اقتصاد کشور است
 
وی با بیان اینکه در حوزه تامین مواد اولیه همواره حواله‌های ارزی مناسب در اختیار همین واحدها قرار گرفته، خاطرنشان کرد: در این حوزه نیز توجه ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا این واحدها در حوزه واردات بتوانند از تخفیف‌های بزرگی مانند تخفیفات گمرکی استفاده کافی را ببرند.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: در حوزه واردات ماشین‌آلات و سرمایه‌گذاری امکان فراهم کردن بهترین برندها از شرکت‌های مختلف اروپایی و آمریکایی برای آن‌ها وجود داشته که هیچ زمان برای بخش خصوصی این امکان وجود نداشته است.

خندان دل با بیان اینکه این موارد همه دلایلی هستند برای اینکه این واحدهای کلی نگاه ویژه‌ای همراه آنان و حداقل انتطار این است که در جهت منافع ملی حرکت کنند، اضافه کرد: امروزه ما متاسفانه شاهد این ماجرا نیستیم.
 
این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حقیقت اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد این است که خودروسازان ما به شکل زالو صفاتانه از این شرایط اقتصادی سوءاستفاده می‌کنند برای اینکه منابع مالی مردم را در اختیار خود قرار بدهند.
 
در افزایش قیمت خودرو تحریم هیچ جایگاهی ندارد
 
خندان‌دل اظهار کرد: در روزهای گذشته رادیو و تلوزیون ما مرکز تبلیغات خودروسازان شده بود و در تمامی گروه‌های خبری شرایط پیش‌فروش و اعلام پیش‌فروش را پخش می‌کردند که اگر چنین رفتاری از بخش خصوصی سر بزند بایستی برای هر ثانیه آن میلیون‌ها تومان هزینه پرداخت کنند و ما می‌بینیم که همین آقایان دقایق بسیار زیادی را در رادیو و تلویزیون به خود اختصاص می‌دهند برای اینکه شرایط و محیط خود را تبلیغ کنند تا بتوانند کالای خود را با این افزایش قیمت نجومی به مصرف‌کننده بفروشند.
 
وی با بیان اینکه معتقد به این هستم که تحریم در این ماجرا جایگاهی ندارد، عنوان کرد: چراکه عمده مواد اولیه را خود به تنهایی تولید می‌کنیم و همواره اعلام کردیم که در حوزه تولید تکنولوژی بخش عمده‌ای از آن را می‌توانیم در کشور خود انجام دهیم.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش قیمت خودرو به این صورت خیانت به اقتصاد است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است