Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تعیین قیمت جدید خودرو بدون دخالت بحران ارزی

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۷:۲۵ | کد خبر: CP- ۶۰۲۸ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
شورای رقابت در شرایطی حدود دو ماه دیگر و به رسم چند سال گذشته، قیمت جدید خودروهای داخلی را اعلام خواهد کرد که رئیس این شورا می‌گوید «تغییرات اخیر نرخ ارز (طی سال‌جاری) تاثیری در تعیین قیمت‌های جدید خودرو ندارد.»
به گزارش کارپرس، آن‌طور که رضا شیوا  اعلام کرده، هنوز بانک مرکزی نرخ تورم سال ۹۶ را ارسال نکرده، بنابراین جلسات مربوط به نهایی کردن قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۷، فعلا برگزار نشده است. رئیس شورای رقابت با تاکید بر نقش محوری «کیفیت» در مجوز افزایش قیمت خودروها، گفته که مجوز افزایش قیمت براساس شاخص‌های اقتصادی سال ۹۶ تعیین خواهد شد. این گفته به آن معناست که از نظر شورای رقابت، نوسان ارزی طی هفته‌های ابتدایی امسال، تاثیری روی قیمت رسمی خودروهای داخلی در سال ۹۷ نخواهد داشت.

این در شرایطی است که نرخ ارز به‌خصوص دلار، طی دو سه هفته ابتدایی امسال روندی به شدت صعودی را تجربه و از مرز ۶ هزار تومان نیز گذشت، اما در نهایت دولت وارد عمل شد و با تعیین نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی (برای دلار)، از التهابات ارزی به‌طور موقت کاست. با این حال، صعود نرخ ارز طی امسال، نگرانی‌های زیادی را برای قطعه‌سازان و خودروسازان ایجاد کرد و شائبه‌هایی مبنی‌بر افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی طی سال‌جاری به‌وجود آمد. البته روند صعودی نرخ ارز از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و فعالان صنعت خودرو به‌خصوص قطعه‌سازان از همان روزها درباره افزایش قیمت محصولات خود هشدار دادند.

در این بین، قطعه‌سازان عنوان کردند با توجه به افزایش هزینه‌های تولید (به‌خصوص ناشی از صعود نرخ ارز)، بیش از ۳۰ درصد به قیمت تمام‌شده قطعات اضافه شده و باید حدود ۲۰ درصد از این رقم، در آنالیز قیمت خودروهای طی سال ۹۷، دخیل شود. در این شرایط، باید منتظر ماند و دید شورای رقابت در نهایت چند درصد به قیمت خودروهای داخلی در سال ۹۷ خواهد افزود و نوسان نرخ ارز طی سال گذشته تا چه حد در این قیمت‌گذاری نقش خواهد داشت.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعیین قیمت جدید خودرو بدون دخالت بحران ارزی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است