Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
معاون بازاریابی سایپا اعلام کرد:

افزایش قیمت محصولات سایپا از هفته آینده اعمال می شود

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ - ۰۷:۱۶ | کد خبر: CP- ۳۴۵۲ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
رضا تقی زاده از افزایش قیمت برخی خودروهای این گروه از هفته آینده و پس از رفع ابهام ها در ابلاغیه شورای رقابت خبر داد و گفت: این افزایش ها شامل مشتریانی نمی شود که تا پیش از تاریخ مورد نظر نسبت به تکمیل پرونده و پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: همه ساله در پایان سال یا آغاز سال جدید بانک مرکزی نسبت به اعلام نرخ تورم اقدام می کند و این نرخ ها بدون اینکه رتبه یا درجه کارشناسی افراد ارتقا یافته باشد بلافاصله روی حقوق، دستمزدها و ... آنان اعمال می شود.

وی بیان داشت: اما فرمول و رابطه افزایش قیمت خودرو 2 عامل کاهنده دارد که یکی نرخ بهره وری و دیگری زمان اجرای افزایش قیمت هاست.

به گفته این مسئول، خودروسازان به اعمال درصدی کاهش قیمت به عنوان نرخ بهره وری در سال موظفند که برای امسال 2.5 درصد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: زمان اجرای افزایش قیمت خودروها نیز برخلاف سایر بخش های اقتصادی که به طور معمول ابتدای هر سال است، حدود میانه سال اجرایی می شود اما امسال در حالی که نزدیک به پنج ماه از سال گذشته است اجازه افزایش قیمت یافته ایم.

تقی زاده اظهار داشت: امسال در حالی که نرخ تورم بخش صنعت حدود 5.9 درصد و نرخ بهره وری 2.5 درصد (کاهنده) اعلام شده است، در مجموع افزایش قیمت خودروها 3.4 درصد خواهد بود که البته باید عامل متاثر از بهبود کیفی خودروها را در مقایسه با پارسال به این نرخ افزود.

وی با بیان اینکه این فرمول را شورای رقابت به خودروسازان اعلام کرده، تصریح کرد: به این ترتیب با لحاظ همه نرخ های پیشگفته، نرخ افزایش قیمت «سایپا 131» 1.9 درصد، «سایپا 132 » 2 دهم درصد، «سایپا 111» 53 صدم درصد، «تیبا اس. ایکس» 1.92 درصد، «تیبا 2» 2.78 درصد، «رنو ساندرو» 3.51 درصد و برای گروه محصولات «ال 90» حدود 3.5 درصد برای «پارس تندر» خواهد بود.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا ادامه داد: این گروه خودروسازی در نحوه اعلام افزایش قیمت ها مطابق ابلاغیه شورای رقابت هنوز ابهام هایی دارد، زیرا هم متوسط قیمت برای هر گروه خودرویی و هم متوسط قیمت برای هر خودرو اعلام شده است و باید در این زمینه با برگزاری جلسه توجیهی رفع ابهام شود.

وی تاکید کرد: این افزایش قیمت ها به قیمت پایه خودروها اعمال می شود که به طور طبیعی شاهد افزایش ارزش افزوده، افزایش ارقام مالیات ها، افزایش عوارض گمرکی و ... خواهیم بود و بر این اساس، افزایش های اعلام شده در عمل بیش از آنچه به نظر می رسد خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: این افزایش قیمت ها از زمان اعلام قیمت های جدید اعمال خواهد شد.

وی بیان داشت: خودروسازان همواره خواهان آن هستند که شورای رقابت طوری برنامه ریزی کند که اصلاح قیمت خودروها از آغاز هر سال اعمال شود، زیرا به طور متوسط پنج هزار قطعه در هر خودرو به کار گرفته می شود که عواملی همچون دستمزد کارکنان و کارگران، آب، برق، گاز، نرخ دلار و ... در قیمت تمام شده آنها تاثیرگذار است.

تقی زاده در پاسخ به ایرنا درباره کشش قیمتی بازار با اعمال قیمت های جدید، تصریح کرد: افزایش یک تا سه درصدی قیمت ها، هیچگاه تغییر خاصی در کشش پذیری بازار ایجاد نکرده و تقاضای مردم را تغییر نمی دهد.

به گزارش ایرنا، اواسط تیرماه گذشته رییس شورای رقابت در نشست خبری اعلام کرد: هرگونه افزایش یا کاهش قیمت خودرو به سه متغییر تورم بخشی، کیفیت و بهره وری بستگی دارد و بر اساس آن افزایش یا کاهش قیمت سالیانه آن خودرو به دست می آید.

«رضا شیوا» افزود: با تصمیم این مرکز، برای خانواده پراید و تیبا 1.25 درصد و برای پارس تندر 90 ازتولیدات سایپا 1.57 درصد افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تورم بخشی برای خانواده سایپا 6 درصد تعیین شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا درباره برنامه های گروه سایپا برای کیفی سازی خودروها، افزود: 2 خودرو «ساینا اتوماتیک» و «کوئیک» که از مهرماه آینده وارد بازار می شوند، مسائل کیفی شان به شدت در حال کنترل است و ضوابط سختگیرانه ای بر آنها اعمال می شود.

این مسئول اضافه کرد: امروز بیشتر مشکلات موجود در گیربکس و پیشرانه های خودرو تیبا حل شده است و قطعه سازانی که قطعات کم کیفیت یا بی کیفیت ارائه کنند از زنجیره تامین سایپا حذف می شوند.

وی گفت: وقتی سقف قیمتی خودروها تثبیت شده باشد، به طور قطع و یقین برای کارهای تحقیقاتی و افزایش کیفیت از منابع مالی کافی برخوردار نخواهیم بود.

تقی زاده ادامه داد: چندین سال است سیستم بانکی منابع جدید مالی در اختیار خودروسازان قرار نداده است و به مشتریان تسهیلات نمی دهد، نرخ بهره های تسهیلات سنگین شده و مالیات بر ارزش افزوده، مالیات های تکلیفی و ... وجود دارد اما قیمت محصولات ثابت و فریز شده است؛ بر این اساس محصولات سود ده نیستند.

وی با اشاره به مبلغ 2800 میلیارد ریالی سرمایه گذاری های تحقیق و توسعه (R&D) در این شرکت در سال 1395 که امسال به حدود سه هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داشت، گفت: این مبالغ از بازدهی لازم برخوردار نیست.

معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا در این نشست مبنی بر محصولات جدید سایپا و رفع مشکلات محصولات کنونی، یادآوری کرد: خودرو ساینای اتوماتیک از حدود 20 روز دیگر پیش فروش می شود و خودروهای کوئیک و گروه SP100 و SP0 نیز تا پایان امسال به بازار عرضه می شوند.

وی گفت: رفع دستکم 30 تا 40 درصد نارضایتی های مشتریان در 2سال گذشته (پارسال و امسال) برنامه ریزی شده و در این زمینه با رفع قالب ها، تعویض قطعه سازان بی کیفیت و ... اقدام شده است.

تقی زاده تصریح کرد: تمرکز بازرسی های گروه سایپا در مباحث کیفی سازی اینک به سمت قطعه سازان است و تقریبا هر روز نارضایتی های موجود به آنان اعلام و در صورت لزوم، قطعه سازان بی کیفیت از گردونه زنجیره تامین حذف می شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره برنامه های شرکت برای توسعه گیربکس اتوماتیک، اعلام کرد: با توجه به حجم خودروهای موجود در کشور، بازار گسترده ای برای اجرای این طرح وجود دارد و گروه سایپا با وجود ارائه و عرضه ارزان قیمت ترین محصولات به این فناوری توجهی خاص دارد.

این مسئول گفت: سایپا با برگزیدن محصولات اروپایی و استفاده از دانش روز آنها، در این مسیر گام برداشته و مطابق قراردادها بتدریج به داخلی سازی آنها اقدام می کند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایرنا درباره شمارگان تولید (تیراژ) این گروه، گفت: از آغاز امسال 224 هزار مشتری جدید برای خودروهای سواری ثبت نام کرده اند که 168 هزار مورد آنها مربوط به گروه سایپا و بقیه مربوط به سایر گروه های زیرمجموعه آن است.

تقی زاده افزود: برنامه تولید امسال سایپا دستیابی به فروش 240 هزار میلیارد ریالی است که تاکنون 92 درصد مطابق برنامه پیش رفته است.

وی همچنین پیش بینی کرد امسال سایپا بتواند 70 هزار میلیارد ریال تسهیلات و منابع لیزینگی برای مشتریان فراهم کند که تاکنون 20 هزار میلیارد ریال آن تامین شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به اختلاف عرضه و تقاضا در بازار، تصریح کرد: میزان فروش شرکت 115 درصد میزان تولید آن بوده است.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش قیمت محصولات سایپا از هفته آینده اعمال می شود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است