Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سازمان حمایت مصرف کنندگان تاکید کرد:

مسئولیت پاسخ گویی در مورد قیمت خودرو با شورای رقابت است!

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۰۳/۳۱ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۳۱۶۵ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام کرد: تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو از وظایف شورای رقابت است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو مسوولیتی متوجه سازمان حمایت نیست.
به گزارش کارپرس، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در واکنش به افزایش قیمت خودروها اظهار کرد: از اسفندماه سال 1391 شورای رقابت به استناد مفاد قانون سیاست‌های اجرایی اصل 44 قانون اساسی دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری با رعایت مقررات مربوطه، برعهده شورای رقابت است و تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو از وظایف شورا اعلام شده است و به تبع آن در رابطه با افزایش قیمت خودرو مسوولیتی متوجه سازمان حمایت نیست.
 
براساس مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌‌کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های ابلاغی این سازمان براساس وظایف و مسوولیت‌های ذاتی و قانونی و حسب شرح وظایف ابلاغی خود با جدیت نسبت به رصد و پایش مداوم تغییرات قیمتی در سطح بازار اقدام کرده و چنانچه بررسی اسناد و مدارک نشان‌دهنده تخلف باشد واحد متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی برای اعمال قانون معرفی خواهد شد.
 
مصرف‌‌کنندگان گرامی خودرو نیز می‌توانند هرگونه شکایت در زمینه قیمت، شرایط فروش و پیش فروش و... را از طریق شماره تلفن 124 یا از طریق مراجعه به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات سازمان ارائه کنند تا بررسی و اقدام قانونی لازم به عمل آید.


منبع: تسنیم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مسئولیت پاسخ گویی در مورد قیمت خودرو با شورای رقابت است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است