Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران:

گپ قیمت کارخانه و بازار خودرو در حال کاهش است

چهارشنبه | ۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۸:۳۷ | کد خبر: CP- ۱۲۰۰۱ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: به دلیل ثبات نرخ ارز، نبود خریدار در بازار و وجود تعداد زیاد فروشندگان، پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده شاهد به حداقل رسیدن فاصله قیمت کارخانه و بازار خودرو باشیم.
به گزارش کارپرس، «سعید موتمنی»  افزود: اکنون در خودروهای کمتر از ۱۰۰ میلیون تومانی از جمله پژو پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و وی ۸ ، همچنین سمند و پژو ۴۰۵ شاهد حباب قیمتی هستیم.

به گفته این مقام صنفی، قیمت خودرو در روزهای گذشته و پیش از تعطیلات ماه محرم تا حدودی با شیب ملایم کاهش داشته و این رویه را می توان در همه انواع خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی مشاهده کرد.

مشاهده میدانی خبرنگار ایرنا از بازار خودرو و نمایشگاه های خودروی پایتخت نیز مبین همین نکته است. به‌طوری که قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ به ۲۹۸ میلیون تومان، سراتو شرکتی سایپا به ۲۹۲ میلیون تومان و جک اس ۵ به ۲۶۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

همچنین سانتافه ۷۴۵ میلیون تومان، النترا ۴۵۵ میلیون تومان، سیتروئن سی ۳ به ۳۳۵ میلیون تومان و هیوندای اکسنت ۲۶۳ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۲۶۸ میلیون تومان و هایما اس ۵ به ۲۳۸ میلیون تومان قیمت دارند.

در این میان، اختلاف قیمت ۱۵ تا ۶۰ میلیون تومانی در محصولات مختلف مدیران خودرو مشاهده می شود. کارشناسان علت این اختلاف را استقبال نکردن خریداران از قیمت‌های شرکتی عنوان می‌کنند و معتقدند به این قیمت‌ها نمی ارزند.

به گزارش ایرنا، امروز در بخش خودرهای داخلی نیز، هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۴۵.۵ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۴۱ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۴۸.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ هاچ‌بک ۵۴.۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۷۲.۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۷۰.۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۷۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده ۹۰ میلیون تومان، رانا ۷۴.۵ میلیون تومان، پژو پارس ۹۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۱۳ میلیون تومان، دنا معمولی ۱۰۴ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ یک ۱۱۶ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ ۲ به ۱۴۵ میلیون تومان، تندر پلاس دنده‌ای ۱۲۷ میلیون تومان، دنا پلاس اتوماتیک با رینگ ۱۵۹ میلیون تومان و بدون رینگ ۱۵۴ میلیون تومان، رنو تندر ساده ۱۱۵ میلیون تومان، رنو ساندرو اتوماتیک ۱۶۵ میلیون تومان و رنو ساندرو استپ وی ۱۸۷ میلیون تومان قیمت خوردند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران معتقد است با این قیمت‌ها نیز هرچند فروشنده خودرو زیاد است، اما مشتری وجود ندارد و خریداران واقعی اگر عجله نکنند و وقت بیشتری در بازار بگذارند می توانند خودروی مد نظرشان را با قیمت‌های مناسب‌تری خریداری کنند.

تداوم رکود در بازار

به اعتقاد وی، این روزها همچنان رکود بر بازار حاکم است و جز افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند، کسی خرید انجام نمی‌دهد.

موتمنی می‌گوید: ثبات نرخ ارز در هفته‌های گذشته، تغییر و تحولات مدیریتی خودروسازان و جلوگیری از فروش عمده و کارتکسی سبب شده تا کاهش قیمت خودروها را شاهد باشیم و اگر عرضه خودرو از سوی خودروسازان تداوم داشته باشد، کاهش بیشتر قیمت ها متصور خواهد بود.

«کارتکس یعنی علاوه بر اینکه خودرو صفر کیلومتر است، خودرو هنوز پلاک نشده و سند خودرو به نام هیچ شخصی صادر نشده است.»

وی خاطرنشان کرد:‌ مشتریان افراد باهوشی هستند، آنان می پرسند وقتی دلار تا مرز ۱۶ هزار تومان بالا رفت قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱، ۳۸ میلیون تومان بود اما حال که قیمت دلار به حدود ۱۱ هزار تومان رسیده، چرا باید قیمت همان خودرو ۴۶ میلیون تومان باشد؟ و یکی از دلایل رکود بازار همین است.

هشدار به خریداران خودروهای خارجی

این مقام صنفی در ادامه خطاب به خریداران خودروهای خارجی هشدار داد: این روزها برخی خودروهای خارجی به نام کارتکسی به مشتریان فروخته می شود، در حالی که واردات خودرو به کشور ممنوع است و بنابراین خودروی کارتکسی وجود ندارد.

وی گفت: در یکی از همین موارد، خودرویی متعلق به مناطق آزاد، به نام خودروی کارتکسی به مشتری فروخته شد و به دلیل ارائه قیمت پایین تر، مشتری اغفال شد.

موتمنی تاکید کرد:‌ خریداران باید خودروی خارجی را به صورت پلاک‌شده خریداری کنند و به دفاتری که این خودروها را به نام کارتکسی می‌فروشند اعتماد نکنند، بلکه از دفاتر و نمایشگاه‌های دارای پروانه کسب و شناسنامه‌دار خرید کنند.




منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گپ قیمت کارخانه و بازار خودرو در حال کاهش است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است