Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

افزایش قیمت خودرو به دلیل وجود نقدینگی سرگردان

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۷:۰۹ | کد خبر: CP- ۱۱۰۷۳ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: نقدینگی بالا و سرگردان در جامعه در کنار نگرانی از کاهش ارزش پول و به تبع آن ورود این نقدینگی به بازار خودرو، اصلی ترین دلیل گرانی خودرو است.
به گزارش کارپرس، «مهرداد بائوج لاهوتی» روز شنبه افزود: عمده ترین دلیل افزایش قیمت خودرو، نقدینگی نزدیک به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومانی موجود در جامعه است.

وی گفت: باید بپذیریم که پول دست مردم است و مردم در این شرایط پول خود را در بخش تولید سرمایه گذاری نمی کنند، از طرف دیگر ارزش پول آنها در حال کاهش است و نقدینگی را وارد بازارهایی مانند خودرو می کنند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این نقدینگی به هر جایی که هجوم بیاورد، موجب نابسامانی خواهد شد و یکی از بازارهایی که نقدینگی به آن وارد شده بازار خودرو بود.

وی ادامه داد: دلالان نیز در چنین بازاری حضور دارند و اقدام به خرید خودروهای مختلف می کنند و به دنبال بازی با پول و کسب سود هستند، در صورتی که نقدینگی باید به سمت نیاز جامعه هدایت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش نرخ ارز نیز در گرانی خودرو موثر بوده اما دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو، نقدینگی بالا و سرگردان در جامعه است.

بائوج لاهوتی در خصوص کسری قطعات و شائبه انبار خودرو در خودروسازی ها نیز گفت: مساله انبار خودرو، درست و منطقی نیست، اگر تعدادی خودرو در یک فضا وجود داشته باشد این مساله در چرخه تولید، طبیعی بوده و به معنی احتکار و انبار نیست. در شرایط بحرانی امروز، این تعداد خودرو به چشم ما می آید و گرنه این اتفاق طبیعی است.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش قیمت خودرو به دلیل وجود نقدینگی سرگردان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است