Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رییس سازمان حمایت تاکید کرد:

قیمت‌گذارى خودرو همچنان در اختیار سازمان حمایت است

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۰:۲۷ | کد خبر: CP- ۱۰۸۷۴ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
رییس سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده درخصوص تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو گفت: تا این لحظه مصوبه‌ای به سازمان حمایت ابلاغ نشده که قیمت‌گذاری خودرو به شورای رقابت برگشته است.
به گزارش کارپرس، عباس تابش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره بازگشت شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو اظهار کرد: بر اساس مصوبه سران قوا قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ بر عهده سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و تا این لحظه هیچ وظیفه‌ای در این خصوص از سازمان حمایت به جایی منتقل نشده است.

وی با اشاره به گلایه مردم از قیمت‌های بازار تصریح کرد: سازمان حمایت از مصرف کننده حلقه آخر نظارت بر بازار است، همچنین گرانى با گرانفروشى فرق دارد و ما به هر دو نظارت داریم.

تابش افزود: افزایش قیمت کالاها یا مشکل در تامین، یا تغییر قیمت جهانى و یا افزایش قیمت داخلى به جهت حفظ چرخه تولید است و اگر کالایی بدون وجود این دلایل گران شود حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

به گفته این مقام مسئول، اگر بنگاه و یا واحد‌های صنفی نتوانند گرانفروشی را با سند و فاکتور ثابت کند متخلف خود اوست.

تابش در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر این که مسئول گرانفروشی کارخانه‌های روغنی که بدون فاکتور محصول خود را می‌فروشند چه کسی است؟ گفت: بنگاه‌ها باید این موضوع را با سند ثابت کنند و در غیر این صورت نمی‌توانیم بگوییم کارخانه متخلف است.

50درصد ماهی تن وارداتی است

رییس سازمان حمایت با اشاره به گرانی تن ماهی تصریح کرد: سالانه 400میلیون تن، تن‌ماهی تولید می‌کنیم و به 200هزار تن ماهی برای تن احتیاج داریم که 50درصد این ماهی وارداتی است، همچنین درب آسان‌بازشوی تن ماهی با قیمت جهانی تغییر می‌کند و این موضوع یکی دیگر از عوامل گرانی تن ماهی است.

انتظارات تورمی خرما را گران کرد

این مقام مسئول همچنین درباره گرانی خرما اظهار کرد: سودجویی در عرضه و انتظارات تورمی فروشندگان عامل گرانی خرما است، وگرنه مشکلی در تامین این محصول نداریم، اما تاکید می‌کنم شب و روز من در استان‌ها خواهد گذشت و با متخلفان برخورد می‌کنم.

معرفی 4برند خودرو به سازمان تعزیرات

تابش در خصوص کنترل قیمت‌های خودرو بیان کرد: برای خودروهای پرتیراژ مکلف کرده ایم تا 80 درصد تولیدات خودروسازان برای فروش فوری و 20درصد برای تنظیم بازار باشد، خودروهای کم تیراژ را نیز روزانه رصد می‌کنیم که درنتیجه آن 4 برند را به دلیل گرانفروشی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌ایم.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص قیمت پراید هم گفت: نرخ خودروی پراید مورد تأیید سازمان نیست و ما نرخ کارشناسی را استحصال کرده ایم.

80 هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان

همچنین معاون وزیر صنعت از وجود 70 تا 80 هزار خودروی ناقص در انبارهای خودروسازان خبر داد و افزود: تمام تلاش ما این است که این خودروهای ناقص تکمیل شوند.

به گفته تابش، تعیین تکلیف اموال مازاد شرکتهای خودروساز از دیگر مفاد بسته وزارت صنعت برای بازار خودرو است، همچنین خودروسازان باید با فروش اموال مازاد خود، نسبت به کوچک سازی ساختار و کاهش هزینه‌های تمام شده شأن اقدام کنند.

به پراید 60میلیونی رضایت ندادیم

به گفته تابش، پراید 60میلیون تومانی مورد رضایت سازمان حمایت نیست و کمیته خودرو درباره قیمت تصمیم می‌گیرد.

این مقام مسئول از افزایش میزان بازرسی در تهران خبر داد و گفت: نسبت به سال96 حدود 8درصد افزایش میزان بازرسى داشته ایم و از ابتداى ماه رمضان میزان گشت‌هاى بازرسى ما به روانه 40گشت در شهر تهران رسیده و این موضوع به سایر شهرها نیز تعمیق پیدا خواهد کرد.

دیگر گوشت 4200تومانی نداریم

تابش تصریح کرد: گوشت گرم 4200تومانی دیگر وارد نمی‌شود و نرخ آن نیمایی شده است، برای کنترل بازار نیز واردات را برای همه باز گذاشته‌این تا با افزایش واردات قیمت تعدیل شود.

افزایش بیش از 70درصدی قیمت روغن موتور تخلف است

رییس سازمان حمایت درباره گرانفروشی روغن موتور خاطرنشان کرد: افزایش 60درصدی روغن موتور دیزلی و 70درصدی بنزینی، طبیعی است اما بالاتر از این تخلف محسوب می‌شود. همچنین فروش اجباری فیلتر هوا نیز تخلف است.

صادرات پیاز و سیب‌زمینی مباح است

تابش درخصوص ممنوعیت صادرات پیاز و سیب‌زمینی اظهار کرد: با صادرات قبل از تامین داخل مخالفیم اما نمی‌توان به بازار تجار و امر صادرات بی توجه بود بنابراین مدل جدید سازمان حمایت این است که به جای ممنوعیت صادرات از عوارض صادراتی استفاده کنیم.




منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قیمت‌گذارى خودرو همچنان در اختیار سازمان حمایت است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است