نیم نگاه؛

حکایت پیچیده اعلام قیمت خودرو در فضای مجازی

یکشنبه | ۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۰۸:۳۵ | کد خبر: CP- ۱۰۷۸۰ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
تنها چند روز پس از بازگشت قیمت‌ها به آگهی‌های خرید و فروش اینترنتی خودرو، این سایت‌ها دوباره قیمت‌ها را حذف کردند. اما نکته قابل تأمل این است که در مواردی قیمت خودروها در بخش توضیحات درج شده است.
به گزارش کارپرس، حدود دو هفته پیش رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو و املاک در فضای مجازی، از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد و اعلام کرد که حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شده است.

به دنبال آن جلساتی بین مسؤولان مرتبط برای بررسی راهکارهای مقابله با دلالان در فضای مجازی برگزار و به دنبال آن هفته گذشته رضا الفت نسب، عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی، از بازگشت قیمت‌ها به سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با شرایط جدید ظرف دو روز خبر داد.

به گفته وی، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دادستانی، اتحادیه خودرو و پلت‌فرم‌ها تصمیم گرفته شد که اعضای اتحادیه خودرو قیمت‌های واقعی و کارشناسی بازار را تعیین کنند که به عنوان سقف قیمت قابل ثبت در سایت‌ها در نظر گرفته شود و فروشندگان نهایتاً بتوانند قیمت کالای خود را تا دو درصد سقف قیمت تعیین شده، تغییر دهند.

اما این وعده در روز مقرر عملی نشد و الفت نسب روز ابتدایی هفته گذشته اعلام کرد که برای ثبت قیمت خودرو در آگهی‌های خرید و فروش در سایت‌های اینترنتی منتظر اعلام قیمت‌ها از سوی اتحادیه خودرو هستیم.

در نهایت سه‌شنبه هفته گذشته قیمت‌های خودرو دوباره در این سایت‌ها درج شد. حالا امروز (شنبه) مشاهده سایت‌های خرید و فروش خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها مجدداً حذف شده است. این موضوع از سوی سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تأیید شد. به گفته وی روز پنجشنبه هفته گذشته از سوی دادستانی اعلام شد که قیمت‌ها باید مجدداً از سایت‌های خرید و فروش اینترنتی حذف شود.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد که وضعیت برگشت قیمت به این سایت‌ها هنوز مشخص نیست.

در این میان مشاهدات نشان می‌دهد این بار حذف قیمت‌ها در شرایطی انجام شده که در برخی از موارد اگر خریداران روی آگهی فروش خودروی مورد نظر خود کلیک کنند می‌توانند در بخش توضیحات قیمت را مشاهده کنند.

از روز دوازدهم اردیبهشت ماه تاکنون تصمیم درباره درج یا عدم قیمت خودرو در بازار مجازی بارها تغییر کرده است. با توجه به اینکه این تصمیم‌گیری‌های متفاوت و متناقض می‌تواند بازار خودرو را متأثر کند به نظر می‌رسد که باید یک بار تصمیم نهایی اتخاذ و مبنی بر آن عمل شود.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حکایت پیچیده اعلام قیمت خودرو در فضای مجازی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است