با فروش روزانه سایپا و ایران خودرو:

بازار آزاد خودرو امروز هم یک گام به عقب رفت

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۵:۵۹ | کد خبر: CP- ۱۰۱۱۴ | سرویس: قیمت خودرو
کارپرس:
طی چند هفته گذشته و پس از فروش فوری محصولات داخلی قیمت انواع خودروهای موجود در بازار کاهش یافت، امروز نیز نسبت به روز گذشته قیمت برخی محصولات پایین‌تر آمد.
به گزارش کارپرس، دلالان بازار آزاد خودرو پس از اجرای فروش فوری محصولات داخلی برای متشنج کردن فضای بازار با انتشار آگهی های گوناگون با مبالغ بالاتر نسبت به قبل از پیش فروش نقدی اقدام کردند که پس از تماس با آگهی دهنده اظهار می نمودند که فروش فوری خودروسازان اهمیتی ندارد و بزودی قیمت ها بالاتر نیز خواهد رفت! اما مصرف کنندگان واقعی ضمن استقبال از فروش فوری سایپا و ایران خودرو اعتنایی به این جوسازی ها نکردند همانگونه که از قیمت های بازار آزاد می‌توان استدلال کرد شاهد کاهش قیمت ها و عقب نشینی بازار آزاد خودرو از قیمت های سرسام آور هستیم.
 
بطور مثال قیمت سایپا 131 روز گذشته بین 3 الی 4 میلیون تومان کاهش داشته است و امروز نیز یک میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزانتر قیمت گذاری شده و قیمت سمند EF7 از 93 میلیون به 87 میلیون تومان کاهش یافته است.
 
عقب نشینی قدم به قدم قیمت های بازار آزاد نشان از موفقیت طرح فروش فوری خودروسازان با 5 درصد زیر قیمت بازار است که در مرحله بعد پس از متعادل سازی قیمت های بازار طبق ابلاغیه های قبلی وزارت صمت به خودرو سازان، نرخ عرضه مستقیم به بازار نیز کاهش خواهد یافت و این روند به صورت پلکانی ادامه خواهد یافت.
 
در خصوص خودرو های وارداتی نیز پس از سرعت گرفتن ترخیص خودرو های دپو شده در گمرک پیش‌بینی می شود که خودرو های خارجی نیز در بازار آزاد با کاهش قیمت مواجه شود و در این میان تنها چند صباحی دلالان بازار سودی موقت به جیب زدند اما نکته اصلی اینجاست که مردم دیگر به آنها اعتماد نخواهند کرد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بازار آزاد خودرو امروز هم یک گام به عقب رفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است