Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نجفی منش:

خودروسازان ۱۵هزار میلیارد به قطعه‌سازان بدهکارند!

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۷:۵۷ | کد خبر: CP- ۸۶۳۴ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به بدهی ۱۵هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: پرداخت این بدهی به کندی انجام می‌شود و مشکل جدی برای قطعه‌سازان ایجاد کرده است
به گزارش کارپرس،محمدرضا نجفی منش درباره وضعیت صنعت قطعه و خودرو بیان کرد: شنبه هفته آینده وزیر صنعت درمورد قیمت خودرو و وضعیت تامین قطعه با فعالان این بازار نشست برگزار خواهد کرد.

این عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که تامین مواد اولیه برای قطعه‌سازان به معضل جدی تبدیل شده است، گفت: برخی قطعه‌سازان به دلیل مشکل تامین مواد اولیه نتوانسته‌اند قطعه مورد نیاز خودروسازان را تهیه کنند اما آن‌هایی که کمتر با این مشکل مواجه‌اند حتما به خودروسازان قطعه می‌دهند.

وی ادامه داد: اکنون برخلاف گذشته باید هزینه مواد اولیه را نقدی پرداخت کنیم و با این شرایط نمی‌توانیم به خودروسازان با روش سابق قطعه بدهیم چرا که آن‌ها بعد از حدود سه الی چهار ماه پول ما را تسویه می‌کنند.

نجفی منش در واکنش به این که برخی می‌گویند قطعه‌سازان عمدا قطعه مورد نیاز خودروسازان را تامین نمی‌کنند، افزود: با توجه به تغییر شرایط به خودروسازان پیشنهاد کردیم که حداکثر یک ماهه پول قطعه را بدهند تا ما نیز بتوانیم مواد اولیه بخریم بنابراین بحث نخواستن ما نیست بلکه نتوانستن است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی درباره بدهی 15هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه‌سازان توضیح داد: همیشه یک مقدار بدهی در این میان وجود داشته اما در این شرایط 15هزار میلیارد تومان مبلغ کمی نیست و از طرفی روند پرداخت بدهی خودروسازان نیز به شدت کند است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: اگر همین روند ادامه یابد تا دو ماه آینده هم صنعت قطعه‌سازی و هم خودروسازی ورشکست خواهد شد.

او درباره راهکار‌های موجود برای جلوگیری از این بحران خاطرنشان کرد: آزادسازی قیمت خودرو، تعدیل قیمت قطعات، پرداخت هزینه قطعات حداکثر طی یک ماه و سه برابر کردن تسهیلات مورد نیاز قطعه‌سازان و خودروسازان از جمله راهکارهای موجود برای رفع موانع موجود بر سر راه این دو صنعت است.

رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی همچنین درمورد نحوه تخصیص ارز به این صنعت بیان کرد: دریافت ارز به شدت سخت است و بانک مرکزی اعلام کرده که می‌خواهد روش جدیدی برای تخصیص ارز ما در نظر گیرد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروسازان ۱۵هزار میلیارد به قطعه‌سازان بدهکارند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است