Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
دبیر انجمن قطعه‌سازان اعلام کرد:

مواد اولیه قطعه‌سازان همچنان در گروی گمرک

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۱۰:۲۴ | کد خبر: CP- ۷۸۱۹ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
دبیر انجمن قطعه سازان گفت: مواد اولیه قطعه سازان همچنان به دلیل بند ٥ مصوبه اخیر هیات دولت در گمرک محبوس مانده و قطعه سازان توان مالى براى پردخت همچین هزینه اى را ندارند.
به گزارش کارپرس،فاطمه اکبرخانى؛ مازیار بیگلو  درباره چالشى که بند ٥براى قطعه سازان ایجاد کرده اظهار کرد: متاسفانه مصوبه آخر هیات دولت که در ١٦ مرداد ماه تصویب شد در بند پنجم آن، مسئله پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز مطرح شده که مشکلات بسیارى را براى فعالان صنعت قطعه به وجود آورده است.

این فعال صنعت قطعه ادامه داد: این بند شامل کالاهایى مى شود که فرآیند ترخیصشان را قبل از تاریخ مذکور شروع کرده بودند و تقریبا ٩٥ درصد مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان که بر اثر تحریم هاى آمریکا در گمرک مانده بود و یا حتى کارهاى بانکى را انجام نداده بودند، مشمول پرداخت مابه التفاوت مى شود.

بیگلو با تاکید بر عدم توان مالى قطعه سازان در پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز، تصریح کرد: نه کسى توان پرداخت این هزینه را دارد و نه قیمت آن قابل قبول است، و با توجه به این که این مابه التفاوت براى هر دلار اکنون به حدود ٤هزار تومان رسیده، این موضوع به یک چالش بزرگ در صنعت قطعه تبدیل شده است.

او درباره مشکل خودروسازان در تامین قطعه نیز افزود: تعدادی از خودروسازان خودشان قطعه وارد کرده‌اند که بر اساس همین مشکل در گمرک مانده است، سایر قطعاتى هم که توسط قطعه سازان باید تامین شود از گمرک ترخیص نشده است.

بیگلو در خصوص آخرین وضعیت بدهى خودروسازان به قطعه سازان گفت: با توجه به پایین آمدن سطح تولید، روند افزایش مطالبات نیز متوقف شده و خودروسازان تا کنون مقدارى از این بدهى را پرداخت کرده اند.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مواد اولیه قطعه‌سازان همچنان در گروی گمرک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است