Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
محبی نژاد مطرح کرد:

قطعه سازان داخلی مهمتر از خودروسازان خارجی

سه شنبه | ۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۳:۰۴ | کد خبر: CP- ۱۷۶۶ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: در قراردادهای جدید خودرویی باید از تجارب گذشته استفاده کرده و بی شک نباید زنجیره تامین داخلی را فدای بستن قرارداد با خارجی ها کنیم.
به گزارش کار پرس، آرش محبی نژاد با تاکید بر اینکه در دوران پسابرجام دو گلوگاه در حوزه همکاری های بین المللی خودرویی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنیم، گفت: نخست شروع مشارکت مجدد با خودروسازان بین المللی بعد از سال هاست که پس از برجام امکان پذیر شده است و باید آن را به فال نیک گرفت و امیدوارم صنعت و کشور از این بازگشت و مشارکت جدید، حداکثر استفاده را بکند.

وی ادامه داد: گلوگاه دوم، داخلی سازی قطعات است که باید با تجهیز زنجیره تامین قطعه سازی و خودروسازی این اتفاق رخ دهد. لازمه انجام این مهم، زنجیره دانش فنی و سرمایه در گردش مناسب است که باید به مجموعه ها تزریق شود.

محبی نژاد تاکید کرد: هم اکنون بزرگترین مشکل بازار خودرو در کشور بحث خدمات پس از فروش است که همه خودروسازان و واردکنندگان خودرو را در کشور درگیر کرده است. این مهم با داخلی سازی مرتفع خواهد شد، البته داخلی سازی با کپی سازی تفاوت دارد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو گفت: هم اکنون بر روی بحث خدمات پس از فروش سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است و این اتفاق نوید بخش روزهای خوب صنعت خودرو در موضوع خدمات پس از فروش خواهد بود.

محبی نژاد با اشاره به حضور خودروسازان و قطعه سازان خارجی در کشور گفت: من یک نگرانی عمده دارم و آن این است که سرعت عمل و عملکرد هیجانی برخی با طرف های خارجی و بستن قراردادهای مشارکتی بدون در نظر گرفتن مسایلی مانند عمق ساخت تولید 40 درصدی در داخل و بدون تهیه زیرساخت های لازم، زنجیره تامین و خدمات پس از فروش و نیازهای به حق مشتری را از این خدمات قربانی کند.

وی افزود: فقط با در نظر گرفتن سه اصل شروع تولید با 40 درصد داخلی سازی، بحث تجهیز کل اجزای تامین و زیرساخت های آن و بحث خدمات پس از فروش، قراردادهای جدید و آینده صنعت خودرو موفق خواهند بود اما مسوولان ذی ربط باید قبل از هر مشارکت و قرارداد جدید، طرح توجیهی آن را به خوبی بررسی کنند.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو بیان کرد: چنانچه در طرح ها و مشارکت های جدید صنعت خودرو که منتج به قرارداد نهایی شده و یا می شود، مراحل به درستی طی شده و طرح تجاری و توجیهی باشد، به طور حتم منابع تامین زیرساخت قطعه سازی و مدت زمان مورد نیاز آن دیده شده و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: متاسفانه هیچ کدام از اقدام های اخیر نشان نمی دهد که مدیران به دنبال قوی کردن صنعت قطعه سازی کشور باشند؛ زیرا نه از تسهیلات ارزان خبری است و نه از امکانات خاص، تنها یک قرارداد است به نفع دیگران که تجارب گذشته را تکرار می کند.

محبی نژاد با اشاره به این مطلب که برای توسعه یک صنعت، دولت ها باید بر روی آن تمرکز کنند، متذکر شد: صنعت قطعه سازی ما در زمان تحریم از قطعه سازی جهان فاصله زیادی گرفت و هم اکنون با نقطه آرمانی خود فرسنگ ها فاصله دارد و این را باید بدانیم که دنیا در انتظار رسیدن ما به آن نقطه آرمانی نمی ماند و این خلا باید با سرعتی چند برابر قبل و با سرمایه گذاری و ارتباطات قوی پر شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در چهارمین همایش صنعت خودرو در دو بعد داخلی و خارجی گفت و گو شود تا مشکلات داخلی صنعت قطعه سازی مانند نبود تسهیلات ارزان، ضعف زیرساخت ها و حمایت ضعیف دولت از صنعت قطعه سازی نیز مورد توجه قرار گیرد.
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو با رویکرد فروش و خدمات پس از فروش روزهای 24 و 25 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.


منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

برچسب ها :

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

قطعه سازان داخلی مهمتر از خودروسازان خارجی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است