Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان تهران:

در صورت رفع تحریم ها نیز نباید داخلی سازی را فراموش کرد

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۰۹:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۱۴۷۴ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
حمایت از کالای ایرانی که از سوی رهبر معظم انقلاب برای تقویت اقتصاد داخلی مطرح شد، در صورت تحقق باعث شکوفا شدن تولید خواهد شد و بخشی از این حمایت نیز به رفع موانع و چالش های درآمدی صنایعی نظیر قطعه سازی خودرو باز می گردد.
به گزارش کارپرس، امیرحسین جلالی نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو استان تهران در خصوص مطرح شدن داخلی سازی قطعات خودرو گفت: هر از چندگاهی به فکر داخلی سازی می افتیم و به محض بهبود فضای کسب و کار بین المللی و فروش نفت، دوباره واردات حداکثری در دستور کار قرار می گیرد و داخلی سازی به فراموشی سپرده می شود. داخلی سازی یک فرآیند و کار بلند مدت است که از قوانین کشور شروع، با تخصیص اعتبارات قوت و با جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان شدت و اعتبار می گردد؛ نه اینکه امروز با دستور بخواهیم داخلی سازی انجام دهیم و انتظار داشته باشیم فردا محصولاتمان داخلی شود.

وی در خصوص تاثیرات تحریم بر صنعت گفت: برخی از قطعه سازان که عموماً در زمره کارآفرینیان خرد قرار می گیرند همواره فعالیت های اقتصادی خود را در چارچوب اقتصاد کلان حال حاضر تعریف می نمایند و همانگونه که انتظار می رود به دنبال سود حداکثری واحدهای تولید خود در هر شرایط اقتصادی و سیاسی هستند. اگر چه معدود تولیدکنندگان در زمان وفور ارز به واردات روی آورده اند ولی بدنه اصلی قطعه سازی کشور همیشه به فکر تولید هستند اما چالش های حفظ نقدینگی و حیات واحد تولید در شرایط اقتصادی نامناسب فعلی سبب می شود که بیشترین ضربه به کسب و کارشان بخورد.

جلالی افزود: برای برون رفت از این معضل و استفاده اقتصادی حداکثری از امکلانات داخلی فقط افزایش داخلی سازی یا همان مهندس معکوس قطعات و اجزاء مجموعه های مورد استفاده در خودرو دیگر پاسخگو نیست و نتیجه اینگونه داخلی سازی ادامه تولید خودرهای قدیمی، پرمصرف و بی کیفیت فعلی می باشد که اعتراض مصرف کنندگان را به همراه داشته و خواهد داشت.

وی ادامه داد: لزوم تغییر نگرش برای داخلی سازی قطعات وجود دارد و به نظر بنده لازم است به داخلی سازی از منظری دیگر پرداخته شود که همانا استفاده حداکثری از توان اقتصادی کشور و امکانات سخت افزاری موجود به همراه نیروی انسانی مجرب همراه با مشوق های لازم است و در این راستا توجه به نکات زیر قابل توجه و ضروری است:

1. تمامی قطعه سازان باید به سمت دانش بنیان شدن حرکت و از پتانسیل دانش داخلی و بین المللی استفاده نمایند.

2. در مرحله ی اول باید کپی کاری هوشمندانه با بررسی دقیق نمونه های به روز خارجی در دستور کار قرار بگیرد.

3. تقویت واحدهای توسعه و تحقیق همراه با تجهیزات آزمایشگاهی لازم بطوریکه تفکر ابداع و نوآوری در ذهن نیروی کار مجرب نهادینه گردد.

4. مشوق های لازم برای موارد ایراد شده با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی، تخفیفات گمرگی و مالیاتی و تامین اجتماعی از طرف دولت و سیاست گذاران در نظر گرفته شود.

5. تسهیل در جهت رفع موانع واردات دستگاه ها و ابزارآلات خاص تولیدی برای سرعت عمل داخلی سازی

وی در پایان خاطر نشان کرد: که شعارهای خودکفایی و داخلی سازی بدون پشتوانه قابل توجه منجر به بهبود قابل ملاحظه ای در افزایش توانمندی های داخلی نخواهد شد و مباحث فراوانی در خصوص نهضت داخلی سازی قطعات وجود دارد که در همین راستا کمیته ای در انجمن تخصصی صنایع نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران تشکیل شده است که به زودی خروجی این کمیته به استحضار می رسد.


منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

در صورت رفع تحریم ها نیز نباید داخلی سازی را فراموش کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است