Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

راهکار رونق تولید از نگاه قطعه سازان

شنبه | ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۰۳۷۲ | سرویس: قطعه سازی
کارپرس:
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: ارائه تسهیلات ۴هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری‌های دستوری، آغازگر رونق تولید بوده و امید است با پیشنهاد‌های انجمن، اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در سال رونق تولید محقق شود.
به گزارش کارپرس، مازیار بیگلو اظهار کرد: همین دو اتفاق کافی بود تا جرقه رونق تولید پیشاپیش در قطعه‌سازی زده شده و همچون سنوات گذشته، قطعه‌سازان پیشگام و پیش‌روی اقدامات اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب باشند.
 
وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ در واقع باید سال رونق تولید قطعه‌ و متعاقبا خودروباشد، گفت: سال پیش‌رو، در ظاهر سالی سخت خواهد بود، اما همان‌گونه که اجرای سیاست‌های پیشنهادی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو در پایان سال گذشته موجب بازیابی توان قطعه‌سازان شد، امید می‌رود پیشنهاد‌های این انجمن در سال رونق تولید نیز به جد موجب افزایش تولید قطعه و خودرو و در نهایت تحقق اهداف کشور شود.
 
به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، این پیشنهاد‌ها شامل تامین و توزیع الباقی نقدینگی ۱۱هزار میلیارد تومانی مصوبه هیات دولت ظرف ۳ ماه اول سال، اصلاح قیمت‌های قراردادی قطعه‌سازان توسط خودروسازان تا قبل از اتمام فروردین ماه می‌شود. وی افزود: همچنین آزادسازی فرآیند واردات بدون انتقال ارز برای قطعه‌سازان و خودروسازان، اعمال تخفیفات و معافیت‌های مالیاتی و بیمه‌‌ای برای حفظ قدرت اشتغال‌زایی قطعه‌سازان نیز از پیشنهاد‌های انجمن قطعه‌سازان و مجموعه‌های خودرو برای سال جدید بوده است.
 
بیگلو گفت: اجرای موارد فوق موجب خواهد شد روند تولید روزانه هر یک از دو خودروساز بزرگ ایران در مرز ۲۵۰۰ خودرو در روز به تثبیت رسیده، خودروهای تعهد شده در حداقل زمان ممکن به مشتریان تحویل شود و متعاقبا با شروع فرآیند فروش خودرو در حاشیه قیمت بازار، روند تولید سود در خودروسازی شروع شود که خود موجب ارتقای شاخص بازار سرمایه خواهد شد.
 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راهکار رونق تولید از نگاه قطعه سازان

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است