Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 


کارپرس
شرکت صنایع تولیدی کروز بزرگترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور در سال‌های اخیر کلیه چراغ‌های تولیدی خود را با استفاده از نوین‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی، تولید و بومی‌سازی کرده‌است و در تامین گستره‌ی عظیمی از چراغ خودروهای داخلی ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و گروه بهمن نقش بسزایی دارد.

دبیر انجمن قطعه سازان:

کارپرس
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: وضعیت بازار خودرو به‌ویژه تاکید شورای رقابت بر تداوم شیوه قیمت‌گذاری دستوری خودروها، سبب شده تا دلالان و تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی بیشترین سودها را از این آشفته‌بازار کسب کنند.


کارپرس
در پی ناهماهنگی زمان تعطیلات تابستانی دو خودروساز بزرگ کشور، انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو ضمن تاکید براینکه اعمال تاریخ‌های متفاوت برای تعطیلات تابستانی دو شرکت خودروسازی موجب بی‌نظمی در تولید قطعات و تامین کسری‌ها خواهد شد، خواستار انتخاب زمان واحد برای اعمال این تعطیلات شد.


کارپرس
هرگز نمی توان منکر شرایط سخت، پیامدها و کمبودهای متعددی که تحریم های ظالمانه آمریکا با خود به همراه آورده شد، اما واقعیت این است که این محدودیت ها موجب شد تا همدلی و یکپارچگی میان قطعه سازانی همچون شرکت صنایع تولیدی کروز با خودروسازان شکل گیرد و در نهایت منتج به خلق اتفاقات بزرگ و شکوفایی فراوان شود.


کارپرس
مدیرکل منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از ترخیص تعدادی از قطعات کلیدی لازم برای خودروسازان که از فرودگاه امام وارد شده بود، خبر داد.


کارپرس
داخلی سازی در صنعت خودرو می تواند مزیت های زیادی را برای کشور به همراه داشته باشد که مهم ترین آن جلوگیری از خروج ارز است.


کارپرس
شرکت توسعه قوای محرکه تیوان به عنوان بزرگترین کارخانه تولید موتور در کشور با توجه به چالش کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودروها توانسته ساخت موتورهای خودرو را مطابق با آخرین استانداردهای جهانی آلایندگی و کیفیت، به دست متخصصان بومی آغاز کند.


کارپرس
شرکت کروز یکی از قطعه سازان بزرگ کشور است در طول ۳۸ سال اخیراست. شاید در ابتدا تاسیس این کارخانه به ذهن کسی نمیرسید که این شرکت بتواند با گذشت مدت زمان کوتاهی به نقش آفرینی مثبت در بازار خودرو رو آورد.

خودروسازان با افزایش قیمت در قراردادهای قطعه‌سازها موافقت کردند

کارپرس
با اعلام خودروسازان مبنی‌بر تعدیل قیمت قطعات، افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز در هفته‌های آتی به نوعی قطعی شد و شورای رقابت به احتمال فراوان مجوزی جدید در این مورد برای ایران خودرو و سایپا صادر خواهد کرد. قطعه‌سازان مدت‌هاست با اعلام اینکه مبنای قراردادهایشان با خودروسازان با ارز ۹ تا ۱۱ هزار تومانی بوده، خواستار افزایش قیمت قطعات تولیدی هستند.


کارپرس
طی نشست مشترک دو انجمن قطعه‌سای کشور، قرار شد تا کمیته‌های مشترک در شش محور تشکیل شود؛ این هم‌افزایی توان انجمن‌های قطعه‌سازی با هدف مقابله با چالش‌ها و مشکلات صنعت قطعه سازی کشور خواهد بود.


کارپرس
هزینه تامین قطعات،‌ حدود 70 درصد قیمت خودرو را تشکیل می‌دهد که در بازار فعلی خودرو سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده است.


کارپرس
سخنگوی اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو گفت: متاسفانه منکر وجود جنس تقلبی و فیک در بازار نیستیم و حدود ۲۰ درصد از قطعات در حال حاضر بی‌کیفیت هستند.

قطعه بی‌کیفیت بلای جان مردم؛

کارپرس
دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن در گفتگویی مطرح کرد: در بحث قطعات یدکی ما دو معضل داریم اول اینکه قیمت‌ها بالا رفته و قطعات با‌کیفیت و بااصالت گران شده و دیگری زمینه ورود قطعات هندی و چینی با‌کیفیت نازل که بیشتر آنها به‌صورت قاچاق وارد می‌شوند، افزایش پیدا کرده است

جایگاه کیفیت و هزینه در مسیرهای جدید تامین قطعه

کارپرس
با بازگشت تحریم‌های صنعت خودرو و سخت شدن مسیر تامین قطعات «های‌تک» ایده داخلی‌سازی این قطعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

شرایط حساس برای بقای صنعت قطعه‌ کشور؛

کارپرس
شرکت «ایسکرا اتو الکتریک» تولیدکننده دو گروه از قطعات خودرو (استارت و دینام)، به دنبال افزایش سهم خود در بازار است و دستیابی به سهم ۶۰ درصدی بازار در سال از اهداف مورد نظر شرکت برشمرده می‌شود، این درحالی است که سهم ایسکرا از بازار طی سال گذشته ۴۰ درصد بود.

به دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

کارپرس
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل کمیته تخصیص ارز قطعه‌سازان برای قطعه‌سازان را صادر کرد تا نیاز این گروه از طریق ارز حاصله از صادرات صنایع معدنی تامین شود.