Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو ۱۰ درصد افزایش یافت

دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۷:۴۸ | کد خبر: CP- ۵۰۲۳ | سرویس: صادرات
کارپرس:
سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: صادرات قطعات و لوازم یدکی انواع خودرو در 9 ماه امسال (منتهی به آذر) 10 درصد افزایش یافت.
به گزارش کارپرس،«مسعود کمالی اردکانی» مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: در 9 ماه امسال (منتهی به آذر) رشد بازار آذربایجان چشمگیر بوده است به طوری که یک هزار و 600 دلار از این محصولات به آذربایجان صادر شده که بیانگر رشد 1400 درصدی است.

 وی اظهارداشت: در 9 ماه امسال 55 میلیون دلار قطعات و لوازم یدکی صادر شده است و عراق با سهم بیش از 60 درصد اصلی ترین بازار صادراتی ایران در این بخش است.

اردکانی ادامه داد: فرانسه و روسیه پس از عراق با حدود 2.5 میلیون دلار صادرات از جمله دیگر بازارهای مهم ایران در این بخش هستند.

مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی در ادامه به رشد صادرات سایر محصولات نیرو محرکه اشاره کرد و گفت: امارات و عراق بیشترین واردات از ایران را در این بخش داشته اند و رشد صادرات ایران به عراق در بخش سایر محصولات نیرو محرکه بالغ بر 60 درصد بوده است.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان ماه آشکار شد.

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به 28 میلیارد و 488 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 1.21 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه گذشته 2.17 درصد بود.

ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به 363 دلار رسید که 8.04 درصد افزایش داشت.

براین اساس طی هشت ماه امسال ( منتهی به آبان ) به میزان 32 میلیارد و 419 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.52 درصد افزایش داشت.

ساماندهی واردات و صادرات از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو ۱۰ درصد افزایش یافت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است