بهعبارت بهتر، شریعتمداری بهعنوان وزیر احتمالی صنعت در چهار سال پیش رو، در صورتی میتواند صادرات خودروهای داخلی را رونق ببخشد که موانع موجود را از سر برداشته یا هموار کند. از جمله این موانع اما میتوان به قیمت تمام شده بالای خودروهای داخلی و همچنین کیفیت نه چندان مقبول آنها اشاره کرد، چه آنکه این دو مقوله (کیفیت و قیمت) بیش از هر چیز دیگری در یافتن بازارهای صادراتی و حفظ آنها دخیل است؛ بنابراین شریعتمداری در صورت رای اعتماد نمایندگان بهتر است تمرکز اصلی خود را در خودروسازی روی این دو مساله مهم گذاشته و شرایط را برای افزایش کیفیت و کاهش هزینههای تولید و قیمت تمام شده، تا حد امکان فراهم کند. البته در بهبود صادرات، مسائل مهم دیگری مانند واقعی شدن نرخ ارز و همچنین مشوقهای صادراتی نیز وجود دارند که حل همه آنها به تنهایی از عهده وزیر صنعت، معدن و تجارت برنمی آید، با این حال وزیر جدید میتواند در حد توان خود در راهحل این چالشها قدم بردارد.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان