Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با تلاش رامک خودرو:

تولید خودروهای سانگ یانگ در ایران سرعت گرفت

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۲:۳۸ | کد خبر: CP- ۷۲۶۰ | سرویس: رامک خودرو
کارپرسحسینی پارسا:
رامک خودرو مدتهاست که برای پیوستن به باشگاه تولیدکنندگان خودرو در ایران تلاش می کند، تلاشی که اکنون در حال به ثمر رسیدن بوده و تا پایان سال جاری نخستین محصول تولیدی این گروه بازرگانی و تولیدی به دست مشتریان رامک خودرو خواهد رسید.

تولید خودروی پرطرفدار تیوولی شاید یکی از مهمترین تصمیمات رامک خودرو در دوره ی حیاتش بشمار بیاید. حتی با وجود وضع مجدد تحریم ها نیز این تصمیم رامک خودرو قابلیت دفاع دارد چرا که هم سانگ یانگ روی بازار ایران حساب کرده و هم ایرانیان روی این برند قدیمی کره ای حساب جدی می کنند.

مدیران رامک خودرو تاکید دارند از سالهای ابتدایی تاسیس شرکت تمایل جدی برای تولید خودرو داشته اند تا آنجا که از همان سالها با تاسیس شرکت رامک دیزل تولید و بازسازی اتوبوس را در تعامل با برندهای تجاری جهانی شروع کرده اند. تصمیمی که به گفته ی نیکسان، مدیرعامل رامک دیزل کم هزینه هم نبوده است! چرا که اصولا موضوع نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی کشور در حد مصاحبه ی مدیران مسئول باقی مانده و اقبال چندانی برای حمایت از تولید اتوبوس های تولید داخل وجود نداشته است تا آنجا که رامک خودرو سالهاست عددی در حدود 150 میلیارد ریال از شهرداری کرج بابت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی این شهر طلبکار است!

نیکسان می افزاید سایت تولیدی رامک دیزل قادر است در یک شیفت سالانه در حدود 1000 اتوبوس تولید کند. ظرفیتی که متاسفانه کشور از آن تاکنون استفاده نکرده است!

ramak press 97 02

اما موضوع ورود رامک خودرو به تولید خودروهای سواری به سال 91 باز می گردد. آن زمان که شرکت تصمیم داشت تولید خودروی کوراندو را در دستور کار قرار دهد و تا تجهیز خط تولید نیز پیش رفت اما با وضع تحریم ها موضوع مسکوت ماند. حالا دیگر تصمیم رامک خودرو برای آغاز تولید کراس اور تیوولی قطعی است و خط تولید این خودرو در شهرک صنعتی کاوه در حال شکل گیری است.  اینها نکاتی بود که مدیران رامک خودرو در نشستی خبری با خبرنگاران تخصصی صنعت خودروی ایران مطرح کرده اند.

تولید تیوولی در داخل کشور
مهندس جواد آدینه رئیس هیات مدیره شرکت نورا موتور پارس به عنوان بازوی تولیدی رامک خودرو در نشست خبری از پایان عملیات تجهیز خط تولید تیوولی در اواخر مهرماه خبر داده و می افزاید تولید آزمایشی این محصول در سایت کاوه تا زمستان امسال انجام و در اسفند ماه نخستین محصول تولیدی به بازار عرضه خواهد شد.

وی تاکید کرد با تاسیس کارخانه تولید سواری در مرحله ی اول حدود 450 و پس از توسعه حدود 1000 فرصت شغلی مستقیم و حدود 3000 فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد. بر اساس این گزارش ظرفیت تولید خودرو در سایت تولیدی رامک خودرو سالانه در حدود 30 هزار خودرو خواهد بود که در سالهای اول  و دوم 10 هزار خودرو تولید خواهد شد.

شایان ذکر است در سال اول بابت رنگ از ظرفیت خالی سایر شرکت های دارای خط رنگ استفاده و سپس ایجاد خط رنگ اختصاصی رامک خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آدینه همچنین از تولید دو خودروی دیگر در سایت تولیدی رامک خودرو پس از پایان مراحل تولید تیوولی خبر داد.

ramak press 97 03

مشتریان تیوولی چه کنند؟
علی عزیزی مدیرعامل رامک خودرو در پاسخ به خبرنگار کارپرس در خصوص خودروهای تیوولی تعهد شده به مشتریان با توضیح اینکه مشکلات پیش آمده در حوزه ی واردات از اختیار این شرکت خارج بوده و ممنوعیت واردات مشکلات بسیاری را برای واردکنندگان بوجود آورده تصریح کرد بخشی از تعهدات پس از ترخیص خودروهای وارداتی که در حال طی فرایند واردات هستند بر اساس اولویت ثبت نام انجام و تعهدات باقیمانده در فاز تولید کارسازی می گردد.

همچنین بر اساس قوانین سازمان حمایت و همچنین قرارداد منعقد شده دو راه پیش روی مشتریان این خودرو خواهد بود. ابتدا مشتریان می توانند با امضای متمم قرارداد خودروی خود از محصول تولیدی در ایران دریافت و یا نسبت به فسخ قرارداد اقدام و بر اساس مفاد قرارداد مبلغ واریزی را دریافت کنند.

کاهش قیمت تیوولی در نسخه داخلی
مدیر عامل رامک خودرو در خصوص قیمت تیوولی تولید داخل می افزاید بر اساس شرایط فعلی و قیمت های روز، نسخه ی داخلی سازی شده تیوولی حدود 35 درصد نسبت به نسخه ی وارداتی کاهش قیمت خواهد داشت.

برنامه ریزی دقیق برای پشتیبانی محصولات
مهندس ولی پور مدیر رامک یدک از تامین 40 میلیادر تومانی قطعات یدکی به منظور پشتیبانی از مشتریان خبر داد. وی تصریح کرد بر اساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رامک یدک موفق به ثبت بالاترین رشد در حوزه های مختلف میان شرکت های وارد کننده خودرو شده است.

ولی پور می افزاید، رامک یدک توانسته است در سال 2016 میان 120 کشور رتبه یک رضایتمندی مشتریان سانگ یانگ را به خود اختصاص دهد. همچنین رامک یدک بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی انجام داده و در حال حاضر حدود 30 هزار خودرو را در شبکه ی خود میزبانی می کند.

ramak press 97 01

ماجرای ارز دریافتی واردکنندگان
مدیران رامک خودرو در پاسخ سوال خبرنگار کارپرس مبنی بر حاشیه های بوجود آمده در خصوص ارز دولتی دریافتی توسط واردکنندگان تاکید می کنند، نظارت دستگاه های دولتی در مورد خودروهای وارد شده با ارز دولتی به قدری زیاد است که بر اساس یک مکانیزم جدید حتا قیمت خودروهای وارداتی با این ارز را خود دولت تعیین می کند!  ضمن آنکه تمام فرایندی که منجر به دریافت ارز از دولت شده  است را خود نهادهای دولتی ایجاد کرده اند و این شرکت نقشی در این فرایند نداشته است. آدینه در این خصوص می گوید: تمامی مستندات مربوط به ثبت سفارش، ارزهای تخصیص داده شده، تعداد خودروهای سفارشی با ارز مذبور، لیست مشتریان و... به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه شده و نظارت کاملی از سوی نهادها زیربط در این روند وجود دارد. بنا بر این به هیچ عنوان امکان عرضه ی خودروهای وارد شده با ارز دولتی به قیمت آزاد در بازار وجود نخواهد داشت.

ورود رکستون G4 به گمرک
عزیزی همچنین از ورود خودروی رکستون جی 4 به گمرک کشور خبر داد و افزود این خودروها پس از ترخصیص و طی مراحل قانونی بر مبنای شرایطی که به سازمان حمایت اعلام شده تحویل مشتریان خواهد شد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید خودروهای سانگ یانگ در ایران سرعت گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است