یشتر کراساورهای کامپکت و متوسط بهصورت استاندارد با پیشرانهی چهار سیلندر که مصرف سوخت پایین دارند عرضه میشوند .این کلاس از خودرو در مقایسه با سدانها کاربرد بیشتری دارند و به لطف طراح شاسی یکپارچه در برابر شاسیبلندهای سنتی، فرمانپذیری بهتری دارند و به طبع رانندگی و پارک کردن آنها در مناطق شهری آسانتر است. کراساورهای کامپکت و کامپکت کوچک به لطف داشتن کابین جادارتر، فضای بار بیشتر و دید وسیعتر راننده در مقایسه با خودروهای شهری و کوچک، برای زوجهای جوان یا افراد مجرد گزینهی مناسبتری هستند.
بیشتر کراساورها بهصورت استاندارد محور جلو هستند و سیستم تمام چرخ محرک در قالب آپشن به همراه آنها ارائه میشود؛ البته برخی مدلها بهصورت استاندارد به سیستم تمام چرخ محرک مجهز هستند. با اینکه برخی مدلها علاوه بر سیستم تمام چرخ محرک به سیستم مدیریت کشش و چسبندگی هم مجهز هستند، اما همانطور که پیشتر ذکر شد، وجود این سیستمها فقط برای افرادی که در مناطق کوهستانی سکونت دارند، امری لازم خواهد بود. با اینحال وجود این سیستم در کراساورهای پر زرقوبرق امروزی یک امتیاز ویژه محسوب میشود و جذب مشتری بیشتری را به همراه دارد.
کراساورهای موجود در بازار، لیست بلندبالایی از آپشنها و تجهیزات رفاهی همچون سیستم سرگرمی صندلیهای ردیف عقب و سیستم اتصال بیسیم را در اختیار خریدار قرار میدهند. علاوه بر این برخی مدلها هم وجود دارند که جدیدترین سیستمهای ایمنی و جلوگیری از تصادف را به همراه دارند. مدلهای متنوع از برندهای مختلف در کلاس خودروهای کراساور روز به روز در حال گسترش است و به دلیل تقاضای بالا در این کلاس، مدلهای دست دوم آنها میز به وفور یافت میشود که به طبع، فروش خودروهای کراساور نیز راحتتر خواهد بود.
در بازار داخلی از مهمترین نمونه های این کلاس ها می توان به پژو 2008 ایران خودرویی ها، برلیانس C3 پارس خودرویی ها اشاره کرد که نمونه بارزی از این کلاس در بین خودروهای داخلی هستند با این تفاوت که در کراس اورهای داخلی خبری از درخواست آپشن همانند دو دیفرانسیل و ... وجود ندارد.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان