Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

کراس اورها چه محاسنی دارند؟

جمعه | ۱۳۹۷/۰۱/۱۷ - ۰۷:۲۴ | کد خبر: CP- ۵۸۳۹ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
یکی از کلاس های جدید در خودروها کلاس کراس اور است که بسیاری با آنها آشنایی ندارن و به اشتباه با نام هایی همانند نیم شاستی یا ... می نامند امروز در فروش خودرو سعی داریم شما را با این کلاس یعنی کراس اور ها آشنا کنیم و به بررسی مزایای آنها بپردازیم.
به گزارش کارپرس، خودروهای کراس‌اور در کلاس‌های متوسط، کامپکت و کامپکت کوچک و در بین خریداران و خانواده‌های پرجمعیت و کم جمعیت فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کنند. کراس‌اورها در اصل استیشن‌های با ارتفاع زیاد هستند که طراحی جذاب‌تری ارائه می‌دهند .ارتفاع آن‌ها برای سوار و پیاده شدن مناسب‌تر است، فرمان‌پذیری تیزتری دارند و سواری باکیفیت‌تری را ارائه می‌دهند.
 
مدل‌های مختلفی مانند کراس‌اورهای با سه ردیف صندلی (هفت سرنشینه) همچون هونداپایلوت (Pilot) تا کراس‌اور کامپکت کوچک مانند بیوک انکور (Encore) یا کامپکت فورد اسکیپ (Escape) در بین بازار داغ کراس‌اورها به چشم می‌خورد. حتی اخیراً کلاس کراس‌اورهای اسپرت با عرضه‌ی مدل‌هایی چون پورشه ماکان (Macan) و جگوار F-Pace در حال گسترش است.

یشتر کراس‌اورهای کامپکت و متوسط به‌صورت استاندارد با پیشرانه‌ی چهار سیلندر که مصرف سوخت پایین دارند عرضه می‌شوند .این کلاس از خودرو در مقایسه با سدان‌ها کاربرد بیشتری دارند و به لطف طراح شاسی یکپارچه در برابر شاسی‌بلندهای سنتی، فرمان‌پذیری بهتری دارند و به طبع رانندگی و پارک کردن آن‌ها در مناطق شهری آسان‌تر است. کراس‌اورهای کامپکت و کامپکت کوچک به لطف داشتن کابین جادارتر، فضای بار بیشتر و دید وسیع‌تر راننده در مقایسه با خودروهای شهری و کوچک، برای زوج‌های جوان یا افراد مجرد گزینه‌ی مناسب‌تری هستند.

بیشتر کراس‌اورها به‌صورت استاندارد محور جلو هستند و سیستم تمام چرخ محرک در قالب آپشن به همراه آن‌ها ارائه می‌شود؛ البته برخی مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سیستم تمام چرخ محرک مجهز هستند. با اینکه برخی مدل‌ها علاوه بر سیستم تمام چرخ محرک به سیستم مدیریت کشش و چسبندگی هم مجهز هستند، اما همانطور که پیشتر ذکر شد، وجود این سیستم‌ها فقط برای افرادی که در مناطق کوهستانی سکونت دارند، امری لازم خواهد بود. با این‌حال وجود این سیستم در کراس‌اورهای پر زرق‌وبرق امروزی یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود و جذب مشتری بیشتری را به همراه دارد.

کراس‌اورهای موجود در بازار، لیست بلندبالایی از آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی همچون سیستم سرگرمی صندلی‌های ردیف عقب و سیستم اتصال بی‌سیم را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. علاوه بر این برخی مدل‌ها هم وجود دارند که جدیدترین سیستم‌های ایمنی و جلوگیری از تصادف را به همراه دارند.  مدل‌های متنوع از برندهای مختلف در کلاس خودروهای کراس‌اور روز به روز در حال گسترش است و به دلیل تقاضای بالا در این کلاس، مدل‌های دست دوم آن‌ها میز به وفور یافت می‌شود که به طبع، فروش خودروهای کراس‌اور نیز راحت‌تر خواهد بود.

در بازار داخلی از مهمترین نمونه های این کلاس ها می توان به پژو 2008 ایران خودرویی ها، برلیانس C3 پارس خودرویی ها اشاره کرد که نمونه بارزی از این کلاس در بین خودروهای داخلی هستند با این تفاوت که در کراس اورهای داخلی خبری از درخواست آپشن همانند دو دیفرانسیل و ... وجود ندارد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کراس اورها چه محاسنی دارند؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است