Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

خودروی لیزینگی به زبان ساده

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۱۶ - ۰۸:۱۱ | کد خبر: CP- ۵۸۳۷ | سرویس: دانستنیهای خودرویی
کارپرس:
امروزه لیزینگ خودرو یکی از گسترده ترین روش های خرید خودرو در جهان و ایران می باشد. بیش از صد شرکت دارای مجوز در کشور در زمینه لیزینگ خودرو در حال فعالیت می باشند و البته شرکت های دیگری نیز بدون داشتن مجوز لیزینگ خودرو به این کار مشغول هستند.
به گزارش کارپرس، جذابیت خرید خودرو بدون پرداخت مبلغ کامل حودرو باعث می شود بسیاری از خریداران این روش را برای تهیه و خرید خودرو انتخاب کنند.
 
به طور کل سه روش خرید خودرو وجود دارد. روش اول خرید نقدی خودرو می باشد که خریدار مبلغ خودرو را به طور کامل به فروشنده پرداخت می کند و خودرو را به صورت تحویل فوری دریافت می کند. روش دوم لیزینگ خودرو و یا فروش اقساطی خودرو است که در این روش خریدار مبلغ خودرو را به صورت اقساط به شرکت ارائه کننده لیزینگ پرداخت می کند.

در این روش سند خودرو در رهن باقی می ماند و پس از اتمام اقساط سند خودرو به نام خریدار زده می شود. در این روش خریدار مبلغ بیشتری از خرید نقدی باید پرداخت کند. روش سوم خرید مشارکتی خودرو می باشد. در این روش خریدار پیش از تحویل خودرو مبالغی را از قبل به فروشنده پرداخت می کند و چند ماه بعد طبق قرارداد خودرو را تحویل می گیرد. در این روش خریدار در سود مبالغ پرداخت کرده شریک بوده و در کل مبلغ کمتری را از خرید نقدی پرداخت می کند.

در بخش اول این نوشتار که در چند بخش ارائه می شود مفهوم لیزینگ توضیح داده می شود.

لیزینگ از کلمهLease و به معنی اجاره دادن و کرایه کردن آمده است. در عمل مشخصه اصلی آن این است که حق مالکیت مورد اجاره در دست موجر و حق استفاده از آن در اختیار مستاجر قرار خواهد داشت. در کشور ما لیزینگ در چارچوب قرارداد اجاره به شرط تملیک منعقد می شود و به موقع اجرا گذاشته می شود.

بر اساس قراردهای لیزینگ حق استفاده از دارایی برای مدت معینی به اجاره گیرنده (مستاجر) واگذار و در پایان مدت قرارداد نیز مالکیت و دارایی به اجاره گیرنده منتقل می شود.

در زمان عقد قرارداد باید مدت زمان قرارداد، هزینه دقیق لیزینگ، تعداد اقساط و نحوه تعیین و محاسبه اصل و فرع قیمت باقی مانده مشخص گردد.

در همه قراردادهای لیزینگ خودرو، نحوه بازپرداخت اقساط آن است که باید در فواصل زمانی از پیش تعیین شده و منظم به صورت ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه پرداخت گردد.

مهمترین مزایای لیزینگ عبارتست از:

- مدیریت منابع مالی خریدار
- انعطاف پذیری خرید طبق شرایط خریدار
- سهولت نسبی در مقایسه با سایر روشهای استقراض

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروی لیزینگی به زبان ساده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است