به این ترتیب هنگام استارت مجدد، سیلندری که در حالت تراکم به سر میبرد به سوخت بسیار کمتری نیاز خواهد داشت و میتواند نیروی کافی را برای سیلندرهای مجاور تولید کند تا به حالت تراکم برسند. سیلندر مجاور به اندازه عادی سوخت دریافت خواهد کرد و احتراق آن میللنگ را در جهت صحیح به حرکت در خواهد آورد. متأسفانه، این ایده ناب هیچگاه رنگ خط تولید را به خودش ندید و کمپانی مزدا به سراغ سیستم i-stop رفت که در ژاپن و اروپا روی موتورهای 2 لیتری بنزینی ساخت مزدا نصب میشد.
این سیستم برای کمک به احتراق مجدد، از روش انفجار سوخت استفاده میکرد، به این ترتیب، فشار زمان استارت را کم و زمان استارت مجدد را به نصف (بنا به ادعای کمپانی مزدا حدود 0.35 ثانیه) کاهش میداد. کمپانی فورد به تازگی اعلام کرده است سیستم stop-start این کمپانی که روی بعضی سدانها و شاسیبلندهای مدل 2012 به بعد نصب شده است این توانایی را دارد که مصرف سوخت را تا 10 درصد کاهش بدهد. از طرفی کمپانی مزدا که بیشتر به کاهش مصرف سوخت اهمیت میدهد، مدعی است خودرو مزدا 3 که به سیستم i-stop مجهز باشد در شهر فقط یک دهم درصد مصرف سوخت را کاهش میدهد.
با این حال، مزداهای وارداتی به ایالات متحده به سیستم stop-start مجهز نخواهند شد تا زمانی که این سیستم به عنوان بخشی از یک پکیج ویژه کاهش مصرف سوخت ارائه شود. بازار کانادا نیز بازاری است که سیستم stop-start میتواند در آن موفقیتهایی به دست بیاورد. در شهر تورنتو قانونی وجود دارد که طبق آن درجا کار کردن قایقها، خودروها و حتی اتوبوسها بیش از یک دقیقه جریمهای 5000 دلاری به دنبال دارد. شاید این قانون نیاز داشته باشد در گوشه گوشه شهر افسرهایی مستقر شده باشند ولی تلاش قانونگذاران برای کاهش مصرف سوخت قابل تقدیر است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان