Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در نشستی خبری صورت گرفت؛

گلایه داتیس خودرو از عدم دریافت مجوز واردات

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۱۰ - ۰۷:۱۴ | کد خبر: CP- ۵۰۳۳ | سرویس: داتیس خودرو
کارپرس:
یک وارد کننده خودرو نسبت به عدم دریافت مجوز از وزارت صنعت بدون هیچ دلیل مشخصی گلایه کرد و گفت: نماینده انحصاری هایکو در خاورمیانه هستیم اما وزارت صنعت به ما مجوز نمی‌دهد.
به گزارش کارپرس، مهراد علینقی، عضو هیات مدیره داتیس خودرو در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران با اشاره به نامه نگاری های متعدد با مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۵ با کمپانی های بزرگ دنیا تعاملاتی را صورت دادیم و بنا شد با شرکت هایکو از آلمان تعاملاتی را برقرار سازیم. اما به رغم ارائه تمامی مستندات مبنی بر نمایندگی بودن «داتیس خودرو» از سوی این شرکت آلمانی، هیچ پاسخ مشخصی از سوی وزارت صنعت دریافت نشده است.

او افزود:این در شرایطی است، حراست مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از پذیرش نامه ها و کارمندان این شرکت خودداری می کنند.

علینقی گفت:اولین اصل ما در این شرکت خدمات‌دهی به مشتریان و کاهش آلودگی هوا است که بر این اساس تلاش داشته ایم تا خودروهای هیبریدی و دوچرخه های پاک را وارد چرخه حمل و نقل کرده و پس از آن کار تولید را شروع کنیم اما متأسفانه وزارت صنعت پذیرشی در این رابطه صورت نمی‌دهد و بیشتر بر این باور است که این شرکت اجازه واردات ندارد.

عضو هیات مدیره داتیس خودرو، با بیان اینکه مدارک لازم به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و قرار بر این بود که شب عید سال گذشته مجوز لازم از سوی وزارت صنعت دریافت شود، تاکید کرد: متاسفانه با جواب شگفت آوری مواجه شدیم که مدارک ما را گم کرده بودند و همین امر دردسرهای زیادی را برای دریافت دوباره مجوز از سوی کمپانی مادر در آلمان مواجه کرد البته توانستیم مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

علینقی با بیان اینکه خدمات پس از فروش ۱۰ ساله را برای خودروهای خود ارائه می‌دهیم خاطرنشان کرد: چنانچه مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، مجوزهای لازم را در اختیار ما قرار ندهد، در سایر کشورها نمایندگی شرکت ولوو و هایکو را دایر خواهیم کرد چرا که در مجوز ارائه شده از سوی کمپانی مادر، ما نماینده رسمی هایکو  هستیم و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، به طور قطع، ضررهای زیادی به کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: نامه نگاری های متعددی از سوی این شرکت با وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی صورت گرفته اما تاکنون پاسخ مشخصی داده نشده و تنها یک «نه» بدون هیچ دلیلی به ما گفته می شود.

علینقی تصریح ‌کرد:این در شرایطی است که اگر در یک کشور خارجی برای انجام کار اقتصادی شفاف و قانونمند با مانع مواجه می‌شدیم آنقدر ناراحت کننده نبود که در کشور خودمان بدون هیچ دلیلی اجازه کار شفاف نداشته باشیم.

عضو هیات مدیره شرکت داتیس خودرو تأکید کرد: اکنون تمام درخواست ما از وزارت صنعت آن است که با دلایل قانع کننده عدم رد درخواست های ما را اعلام نمایند نه اینکه ما را از حق قانونی خود مبنی بر تردد و پیگیری امور خود در مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، خودداری کنند.

در این نشست خبری محمدرضا علینقی مدیرعامل شرکت داتیس خودرو نیز خاطرنشان کرد: در بسیاری از مذاکرات، تا نام ایران را می آوردیم در همان ابتدا کسی حاضر نبود پای صحبت ما بنشیند در حالی که با رایزنی های بسیار توانستیم نمایندگی یک شرکت معتبر آلمانی در حوزه خودرو را دریافت نمائیم اما با سنگ اندازی های وزارت صنعت، تمام تلاش ما به هدر رفت.

او ادامه داد:این در شرایطی است که در بهمن ماه سال گذشته مدارک خود را به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ارائه دادیم و آن ها مجدد این موضوع را مطرح کردند که چرا در قرارداد نمایندگی ولوو ذکر شده در حالی که هایکو یکی از شرکای استراتژیک ولوو در دنیا به شمار می رود که اقدام به تیونینگ خودروهای ولوو می کند. هنوز هم هیچ پاسخ مشخصی در این رابطه دریافت نکرده ایم.

وی افزود: در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۶، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت در نامه ای با توجه به درخواست این شرکت مبنی بر فعالیت با نام تجاری هایکو از آلمان اعلام کرده که این شرکت اقدام به تیونینگ خودرو می کند و با توجه به سیاست های وزارتخانه متبوع امکان صدور گواهی فعالیت برای شرکت های تیونینگ وجود ندارد در حالی که ما تلاش داشتیم که این خودرو را وارد کشور کرده و خط تولید آن را هم راه اندازی کنیم.

مدیرعامل داتیس خودرو در پایان تاکید کرد: برای تأمین قطعات نیز مذاکرات به نحوی پیش رفته بود که پس از تحویل آخرین خودرو تا ۱۰ سال امکان تأمین قطعات وجود داشته باشد بنابراین برنامه بلندمدت ما برای فروش خودرو و تولید آن در کشور بود.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گلایه داتیس خودرو از عدم دریافت مجوز واردات

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است