ولوو کامیون برقی تولید می کند

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۴:۱۴ | کد خبر: CP- ۹۹۵۵ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت ولوو اعلام کرد که تا نیمه سال جاری میلادی سری جدید کامیون های الکتریکی خود را تکمیل خواهد کرد.
به گزارش کارپرس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

در این میان، بجز خودروهای سواری و شاسی بلند برقی، تولید کامیون، وانت، اتوبوس و حتی موتورسیکلت‌های الکتریکی نیز از توجه خاصی از سوی شرکت‌های بزرگ خودروساز برخوردار شده است.

بر اساس گزارش وب سایت clean technica، بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

چندی پیش بود که شرکت خودروسازی ولوو که در تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در جهان شهرت و آوازه بلندی دارد، از نخستین کامیون برقی و تمام الکتریکی خود تحت عنوان ولو electric truck FL الکتریک رونمایی کرد. این کامیون به کمک یک باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی قادر است مسافتی معادل ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید.

سرانجام ولوو موفق شد با تولید و تحویل نخستین سری کامیون برقی و الکتریکی، ایده مفهومی کامیون‌های برقی و دوستدار محیط زیست را به مرحله جدیدی رسانده و به ایده مربوطه جامه عمل بپوشاند.

ولوو بعد از عرضه این کامیون جدید که سایز و اندازه کوچکی دارد، اعلام کرده است که سری جدید کامیون‌های خود را تحت عنوان FL Electric و FE Electric تا نیمه‌های سال جاری میلادی تکمیل خواهد کرد.

این کامیون‌ها برای نخستین بار در بازار اروپا عرضه می‌شوند و این بدان معناست که این قاره سبز همان طور که قبلاً همواره میزبان خودروهای پاک و فناوری‌های دوستدار محیط زیست بوده است، همچنان میزبان محصولات و خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست همچون کامیون‌های برقی و الکتریکی خواهد بود.

راجر آلم، مدیر بخش ولوو تراک خاطرنشان کرده است که با افزایش شعاع حرکتی کامیون‌های برقی و الکتریکی در نظر داریم که ظرفیت و قدرت این وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین را نیز افزایش دهیم تا مشتریان در بازارهای مربوطه از آن استقبال کرده و با خریداری آن نقش خود را در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ولوو کامیون برقی تولید می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است