هیوندای تا سال ۲۰۱۹ معرفی می کند:

کشنده ای بی نظیر با فن آوری سلول سوختی

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۲۵ - ۱۲:۱۴ | کد خبر: CP- ۷۸۸۰ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت هیوندای به انتشار تصاویری از کشنده مبنی بر فناوری سلول سوختی خود اقدام کرده که قرار است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی معرفی شود.
به گزارش کارپرس، شرکت‌های خودروسازی بسیاری این روزها درصدد توسعه و تکمیل فناوری‌های نوین برای تولید وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست هستند که یکی از پیشگامان آن‌ها، شرکت کره‌ای هیوندای موتورز است که به نظر می‌رسد کشنده مبتنی بر فناوری سلول سوختی و مجهز به پیشرانه هیدروژنی خود را در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی معرفی و رونمایی کند.

هیوندای روز گذشته در جریان نمایشگاه صنعتی IAA که در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شد، تصاویری را از کشنده سلول سوختی خود به نمایش گذاشت تا نشان بدهد که این خودروساز در زمینه توسعه صنعت خودروهای تجاری و صنعتی هیدروژنی، پاک و دوستدار محیط زیست نیز سعی می‌کند بهترین و اولین باشد. این کامیون در صورت رسیدن به مرحله تولید، سومین محصول سلول سوختی هیوندای موتورز به شمار خواهد رفت.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این کشنده قرار است در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی رونمایی شود و هنوز اطلاعات و جزئیات دقیقی از آن به زبان آورده نشده است.

هیوندای همچنین تلاش کرده است با بهره‌مندی از نورپردازی‌های نوین آبی رنگ و چراغ های LED بر روی بدنه این کشنده، پاک و دوستدار محیط زیست بودن آن را به بینندگان و مشتریان موردنظر تذکر داده و یادآوری کند.

البته هیوندای نخستین خودروسازی نیست که به ساخت محصولات مبتنی بر فناوری سلول سوختی روی آورده و به نظر می‌رسد یکی از بزرگترین رقبای قدرتمندش شرکت ژاپنی تویوتاست که سال گذشته از محصولی نسبتا پرقدرت و با توان پیمایش بالا رونمایی کرد.

اگرچه فناوری پیل سوختی هیدروژن از نظر کارایی و میزان آلایندگی به مراتب از موتورهای درون‌سوز بهتر است، اما قدرت پیل‌های سوختی تحت‌تاثیر فاکتور میزان نشت الکترون‌ها از سوخت به اکسیدکننده محدودتر است.

وسائل نقلیه مبتنی بر فناوری سلول سوختی دارای درصد آلایندگی صفر بوده و به طور چشمگیری می‌توانند آلودگی‌های زیست محیطی در شهرهای بزرگ را کاهش دهند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کشنده ای بی نظیر با فن آوری سلول سوختی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است