Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

اتوبوس برقی بنز شهر ها را تسخیر می کند!؟

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۷:۴۰ | کد خبر: CP- ۷۲۸۱ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت دایملر پس از رونمایی از نسخه تمام برقی و جدید اتوبوس سیتارو، پیش‌بینی کرده است که این محصول تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین اتوبوسهای برقی در جهان خواهد شد.
به گزارش کارپرس، سال گذشته بود که شرکت خودروسازی دایملر آلمان – شرکت مادر مرسدس بنز – اعلام کرد که قصد دارد به منظور توسعه رقابت در عرصه وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست، یک مدل اتوبوس جدید و تمام برقی و الکتریکی را تحت عنوان سیتارو (e citaro) در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی معرفی و عرضه کند.

حالا این شرکت با رونمایی و پرده برداری از این محصول جدید و شگفت انگیز، انتظار مشتریان و علاقمندان به خودرو و اتوبوس های برقی را به پایان رسانید تا در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرهای کوچک و بزرگ جهان مورد کاربرد قرار بگیرد و تبدیل به پرفروش ترین اتوبوس الکتریکی در جهان شود.

بدون شک این محصول یکی از بزرگترین اقدامات مرسدس بنز برای کاهش آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست به شمار خواهد آمد چرا که با گسترش روزافزون استفاده از این وسائل نقلیه پاک، بسیاری از معضلات و مشکلاتی که هم اکنون گریبان شهروندان در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان را گرفته است، از بین خواهد رفت.

این اتوبوس برقی جدید قادر است ۹۰ نفر مسافر را حمل و جابجا کند که در نوع خود عدد بی نظیری محسوب می شود.

اتوبوس های سیتارو ساخت دایملر آلمان یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین اتوبوس های جهان به شمار می رود که حالا نسخه برقی و الکتریکی آن با شباهت کامل شاسی، قادر خواهد بود گوی رقابت را از سایر رقبای قدرتمند خود همچون تسلا برباید. البته نسخه برقی و غیربرقی آن به طور قطع تفاوت های بسیاری از نظر ظاهری دارند که می توان به تغییراتی در طراحی لبه های سقف اشاره کرد.

قدرت موتور الکتریکی این خودرو ۳۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۹۷۰ نیوتن‌متر گشتاور است و تامین انرژی موردنیاز آن نیز توسط یک مجموعه از باتری قدرتمند لیتیوم – یونی که دارای ۱۰ قسمت هرکدام با ظرفیت ۲۵ کیلووات ساعت است، انجام می شود که به طور کلی باید گفت ظرفیت باتری این اتوبوس ۲۴۳ کیلووات ساعت است که در بخش عقبی و سقف آن تعبیه شده اند. البته لازم به ذکر است که این اتوبوس برقی در نسخه های مختلفی وارد بازار خواهد شد که ممکن است در جزئیات باهم متفاوت باشند.

نسخه قدرتمندتر این اتوبوس دارای وزنی معادل ۱۳.۴۴ تن است و می‌تواند ۶ تن بار یعنی معادل ۸۵ تا ۹۰ نفر مسافر را حمل و جابجا کند.

نخستین رونمایی از این محصول در نمایشگاه IAA در هانوفر آلمان صورت پذیرفت و قرار است تولید انبوه و نهایی آن تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی کلید بخورد. مرسدس بنز توانسته است تاکنون سفارش تولید بیش از ۲۰ دستگاه از این اتوبوس برقی و جدید را دریافت کند که به گفته تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، این میزان به طور قابل توجهی تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده میلاید افزایش پیدا خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. در این راستا غول های خودروسازی جهان عزم خود را برای تولید انبوه انواع وسایل نقلیه و خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

به نظر می رسد مصرف‌کنندگان و شرکت های حمل و نقل در جهان از چنین محصولی استقبال بی نظیری کرده و از انتشار چنین خبری بسیار خشنود شوند چرا که در سال های اخیر، بسیاری از دولت ها بخصوص کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند که به منظور حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به جو زمین، خودروهای پاک تولید کنند.

انتظار می رود اتوبوس های درون شهری سیتارو ساخت مرسدس بنز تبدیل به یکی از پر فروش ترین محصولات و اتوبوس های برقی و الکتریکی در جهان شود.

افزایش روزافزون وسایل نقلیه و خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای بسیاری نظیر انگلستان، فرانسه، اسپانیا، یونان، مکزیک، هند و چین اعلام کرده اند که نهایتا تا دو دهه آینده تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف و ممنوع خواهند کرد.


benz 5 2 1
 
benz 5 2 2
 
benz 5 2 3
 
benz 5 2 4
منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتوبوس برقی بنز شهر ها را تسخیر می کند!؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است