جگوار نخستین خودروی تمام الکتریکی اش را نمایش داد

چهارشنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ - ۰۷:۴۷ | کد خبر: CP- ۵۴۷۸ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
اما جگوار "آی- پیس" یک مزیت دیگر هم دارد و آن استفاده ازجدیدترین نسل سامانه اطلاعات و سرگرمی است که قبلا روی هیچ خودروی دیگری به کار نرفته است. اطلاعات حاصل از این سامانه روی دو نمایشگر 5 و 10 اینچی به نمایش در خواهد آمد.
به گزارش کارپرس، در سال 2016 جگوار کانسپتی زیبا و جذاب از یک الکتریکی تمام و عیار را به جهان معرفی کرد، هم اکنون و با گذشت 2 سال  و در آستانه نمایشگاه ژنو، ببر سیاه جگوار نسخه‌ای تولیدی از این خودرو را به جهان معرفی می‌کند. نسخه‌ای از یک خودرو که شاید سرسخت‌ترین رقیب جهانی تسلا در مدل x باشد.

تسلا، سال‌ها در بخش الکتریکی‌ها یک خودروی بی‌رقیب محسوب می‌شد، اما اینک و با نزدیک شدن به تاریخ 2025 و تقویت سیاست‌های درون سازمانی؛ خودروسازان برای ارائه خودروهای پاک، در چرخه  رقابتی بی‌نظیر گیر کرده‌اند و هر روز با رقیبان الکتریکی قدرتمندتری مواجه می‌شود. پورشه قصد دارد تا سال آینده یک خودروی 4 در الکتریکی به بازار ارائه کند و آلمانی ها نیز وعده وعیدهای بیشتری در این راستا داده‌اند. آئودی از "ئی- ترون" حرف می‌زند و بنز هم وعده یک شاسی بلند برقی را داده است.

 در این میان جگوار" آی- پیس" پس از خودروهای محبوبی مانند "اف- پیس" و "ئی- پیس" سومین کراس این کمپانی محسوب می‌شود و می‌توان آن را در جرگه رقیبان بزرگ تسلا به شمار آورد.

 طول کراس‌اوور الکتریکی جگوار 4.68 متر  و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با 2.99 متر است و می‌توان گفت ابعادی شبیه "آی-پیس" دارد.

 این خودرو با یک سامانه مولد نیروی 400 اسب بخاری و باتری لیتیوم یونی 90 کیلووات ساعتی، قدرتمند ظاهر شده و می‌تواند مسافتی حدود 475 کیلومتر بر ساعت را طی کند. این باتری‌ها در کف خودرو و بین دو محور قرار گرفته‌اند و به شکلی مجزا دو موتور جگوار الکتریکی را تغذیه می‌کنند.

80 درصد باتری‌های این خودرو، با شارژرهای معمولی 50 کیلوواتی در 80 دقیقه شارژ می‌شوند، و اگر از شارژرهای پرقدرت‌تر استفاده شود 80 درصد باتری در کمتر از 40 دقیقه شارژ خواهد شد. البته اگر خودرو را به شارژ خانگی وصل کنید برای شارژ خودرو باید نصف روز زمان صرف کنید. جگوار آنقدر به باتری‌هایش ایمان دارد که آنها را برای 8 سال گارانتی کرده است.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو در بریتانیا در مدل پایه s حدود 87 هزار دلار آمریکا به فروش برسد. این در حالست که یک تسلا X حدودا 50 هزار دلار از این خودرو گرانتر است.

خودرو برای رسیدن به شتاب صفر تا 100 کیلومتر به 4.5 ثانیه زمان نیاز دارد. باتری و موتورهای "آی- پیس" با یک بار شارژ مسافتی حدود 400 کیلومتر را طی می‌کنند و این خبر خوبی برای  تسلا مدل ایکس نخواهد بود چرا که تا الان جگوار تازه وارد دوربردتر از تسلا از آب درآمده است.

اما جگوار "آی- پیس" یک مزیت دیگر هم دارد و آن استفاده ازجدیدترین نسل سامانه اطلاعات و سرگرمی است که قبلا روی هیچ خودروی دیگری به کار نرفته است. اطلاعات حاصل از این سامانه روی دو نمایشگر 5 و 10 اینچی به نمایش در خواهد آمد.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

جگوار نخستین خودروی تمام الکتریکی اش را نمایش داد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است