یک فناوری جدید به پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و ۳۳۰e آمد

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۲۸ - ۰۸:۲۴ | کد خبر: CP- ۸۶۹۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت خودروسازی بی‌ام‌و آلمان به تازگی از نسخه ۲۰۱۹ پلاگین هیبریدی جدیدترین مدل سری ۳ خودروی ۳۳۰e رونمایی کرده است که به فناوری جدید eDrive مجهز است.
به گزارش کارپرس، بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی را به تولید انبوه برسانند.

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می‌شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام این‌گونه خودروها مشخص است، باتری‌های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاه‌های شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه‌های بنزینی کار خواهد کرد.

به گفته مقامات این خودروساز آلمانی، این خودرو پلاگین هیبریدی جدید از تکنولوژی پیشرفته موسوم به ای درایو (eDrive) بهره می برد که با استفاده از  یک پیشرانه بنزینی چهارسیلندر ۲ لیتری مجهز به توربو شارژ قادر است مسافت‌های طولانی را بپیماید.

به گفته کارشناسان فعال در حوزه بازار خودرو این فناوری به منظور افزایش کیفیت، سرعت و عملکرد خودروی ۳۳۰e پلاگین هیبریدی به کار رفته است و موجب خواهد شد خودروی مذکور از سایر همتایان خود پیشی بگیرد.

پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۸۱ اسب بخار تولید می‌کند و حداکثر قدرت خروجی موتور برقی آن به ۱۰۷ اسب بخار قابلیت افزایش را دارد. این خودروساز همچنین مدعی شده است که خروجی ترکیبی سیستم متحرکه خودروی جدید پلاگین هیبریدی در نهایت ۲۴۸ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است.

یکی دیگر از نقاط قوت سیستم برقی و الکتریکی بکار رفته در این خودرو حالت اکسترا بوست (XtraBoost) است که موجب خواهد شد موتور برقی ۴۰ اسب بخار اضافه بر حداکثر توان خروجی خود قدرت تولید کند که این می تواند در شرایط خاص رانندگی به کمک رانندگان خودروی مذکور بیاید.

بیشترین سرعت خودروی پلاگین هیبریدی مدل ۳۳۰e در حالت استفاده از موتور الکتریکی به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. بنابر ادعای این شرکت، خودروی مذکور قادر است در مدت زمان ۶ ثانیه از جالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و به سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

باتری بکاررفته در این مدل نیز دارای ظرفیت ۱۲ کیلووات ساعت است و در زیر صندلی‌های خودرو نصب شده است.

از محبوب ترین و پرفروش‌ترین نمونه خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به شورولت ولت و بی‌ام‌و آی۳ اشاره کرد که علاوه بر تامین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

از بزرگترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید می‌توان به عدم نگرانی کاربران برای اتمام شارژ باتری بکاررفته در آن است.

از طرفی مسافت قابل پیمایش یک خودروی پلاگین هیبریدی را ظرفیت مخزن سوخت بنزین آن تعیین می‌کند که البته میزان شارژ باتری بکاررفته در آن نیز به شدت تاثیرگذار است. بعنوان مثال، تویوتا پریوس پرایم و شورولت بولت قادر خواهند بود به ترتیب ۴۰ و ۸۵ کیلومتر را در حالت تمام برقی طی کنند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

یک فناوری جدید به پلاگین هیبریدی بی‌ام‌و ۳۳۰e آمد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است