Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
خودران ها در سالی که گذشت؛

پیشرفت های هیجان انگیز صنعت خودرو در سال گذشته

شنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۱۱ - ۱۵:۳۵ | کد خبر: CP- ۵۸۰۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در سال گذشته، صنعت خودروسازی پیشرفت و توسعه چشمگیری داشته است. در این میان، خودروهای خودران نیز با سرعت زیادی توسعه یافتند. به نحوی که پیش‌بینی شده است تا کمتر از 10 سال دیگر، خودروهای متعارف بنزینی به تاریخ خواهند پیوست.
به گزارش کارپرس، خودروهای خودران اکثرا از الگوریتم‌های یادگیرنده هوش مصنوعی و حسگرهای هوشمند استفاده می‌کنند. در ادامه به پشرفت‌های چشمگیر صنعت خودروسازی و به ویژه خودروهای خودران در سال 96 می‌پردازیم.

تحویل پیتزا با خودروی خودران

شرکت فورد با همکاری پیتزا فروشی زنجیره‌ای "دامینوز" (Domino's) دست به یک ابتکار جدید و جالب زد و از خودروهای بدون سرنشین برای تحویل پیتزا به مشتریان استفاده کرد.

عملکرد این پیک که به جای استفاده از موتور از خودروهای خودران فورد "فیوژن"(fusion) بهره می‌برد به این صورت است که مشتریان در هنگام رسیدن به خودرو، یک کد را بر روی صفحه تبلت مانند که در عقب خوردو تعبیه شده است، وارد کرده و غذای خود را از محفظه‌ای در کنار آن که توانایی گرم نگه داشتن غذا را دارد دریافت می‌کنند.

این خودرو قابلیت آن را دارد تا سفارش مشتری را دقیقا درب منزل فرد تحویل دهد. ضمن اینکه قبل از رسیدن به درب منزل مشتری، برای آنها پیام فرستاده می‌شود.

نکته جالب توجه اینجا است که مشتریان می‌توانند از طریق یک اپلیکیشن روند تحویل سفارش خود را دنبال کنند.

car smart 1 11 2 کپی

راه اندازی اتوبوس‌های بدون راننده در سنگاپور

همراه با افتتاح مرکز آزمایش خودروهای خودران در سنگاپور اعلام شد که سه شهر این کشور تا سال 2022 مجهز به اتوبوس‌های خودران خواهند شد.

در حالیکه اتوبوس‌های بدون راننده در لاس وگاس و میشیگان ساخته شده و در حال ساخت هستند، آنها در آینده ای نزدیک به سنگاپور پا خواهند گذاشت.

به دنبال آزمایش‌های اولیه نخستین اتوبوس خودران(مناسب برای 80 مسافر) سنگاپور قصد دارد تا سال 2022، شبکه‌ای از اتوبوس‌های بزرگ و ون‌های کوچک را در سه شهر مستقر کند.

در حال حاضر با افتتاح مرکز خودرو خودران، این کشور در تلاش است تا تولیدکنندگان بیشتری را جذب کند و طبق گفته‌های دولت، حدود شش شرکت که هنوز نامشان اعلام نشده، آمادگی خود را برای آزمایش فناوری خود در این تشکیلات اعلام کرده‌اند.

گفتنی است، مسافران قادر خواهند بود با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود اتوبوس‌ها را فرا بخوانند.

car smart 1 11 3

خواندن ذهن راننده توسط خودرو

شرکت خودروسازی نیسان یک فناوری موسوم به "مغز به خودرو" را توسعه بخشید که قادر است قصد راننده برای نحوه راندن خودرو و گاز دادن را پیش‌بینی کند.

 در حال حاضر اغلب خودروسازان در حال کار بر روی خارج کردن راننده از سیستم هدایت خودرو هستند، اما نیسان می‌خواهد توسط فناوری‌های نوین، رانندگی را جذاب‌تر از قبل کند.

فناوری "مغز به خودرو" می‌تواند امواج مغز را خوانده و بفهمد که راننده قصد انجام چه کاری را دارد.

پس از این که راننده یک کلاه مخصوص را که می‌تواند فعالیت‌های مغز را اندازه‌گیری کند، بر سر می‌گذارد، یک سیستم هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند که راننده قصد ترمز زدن یا هر کار دیگر را دارد.

این سیستم بین 0.2 تا 0.5 ثانیه قبل از واکنش شما عمل می‌کند.

car smart 1 11 6

خودرو تمام خودران بدون فرمان و پدال جنرال موتورز

در سال 96 شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2019 اولین خودرو تمام خودران و بدون فرمان یا پدال خود را ارائه دهد.

این شرکت اعلام کرد که بنا دارد تا سال 2019 تولید خودروهای خودران را که در آنها از کنترلگرهای سنتی مانند فرمان یا پدال استفاده نمی‌شود به حجم انبوه برساند.

جنرال موتورز قصد دارد تا با عرضه خودروهای تمام خودران در یک زمان کوتاه، رقبای قدیمی و جدید خود را برای ساخت و راه‌اندازی اتومبیل‌های رباتیک به یک رقابت بزرگ دعوت کند. پیش از این شرکت خودروسازی فورد اعلام کرده بود که تا سال 2021 یک خودرو خودران و مستقل از فرمان و پدال ارائه خواهد کرد. این در حالی است که "پروژه خودروسازی گوگل"(Waymo) در حال آماده سازی اولین سرویس کرایه آنلاین خودرو در "فونیکس" با ناوگان متشکل از مینی ون‌های تمام خودران است. گرچه که این خودروها همچنان فرمان و پدال دارند.

گزارش‌ها راجع به اولین خودروی تمام خودران جنرال موتورز حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران را جذب خود خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد تا سال 2030 حداقل 20 خودرو الکتریکی جدید دیگر را به بازار عرضه کند و هدف آن این است که خودروهایی که با باتری کار می‌کنند را به جریان اصلی در صنعت خودرو تبدیل کند.

car smart 1 11 4

عینکی که از حالت تهوع در خودرو جلوگیری می‌کند

جمعی از محققان دانشگاه ایالت میشیگان موفق به ثبت پتنت سیستمی شده‌اند که با استفاده از عینک یا هدست، از حالت تهوع رانندگان در خودرو جلوگیری می‌کند.

این سیستم از مجموعه‌ای از چراغ‌های لوله مانند فعال استفاده می‌کند تا حرکات "خودروهای خودران" در محدوده دید راننده را شبیه‌سازی کند. به این ترتیب به بدن راننده جهت داده و این امکان را به وی می‌دهد تا حتی موبایل خود را بدون حالت تهوع چک کند.

این سیستم به نحوی طراحی شده است که به بدنه خودرو متصل شود. اما ماهیت طراحی آن یک سیستم قابل حمل است.

تقریبا نیمی از بزرگسالان تنها با خواندن کتاب در خودرو دچار حالت تهوع می‌شوند. این در حالی است که حتی تعداد بیشتری از آنها در "خودروهای خودران" نیز دچار این مشکل می‌شوند.

car smart 1 11 5

خودروهای خودران برای دیدن موانع از لیزر استفاده خواهند کرد

به گفته پژوهشگران آمریکایی، خودروهای خودران، با استفاده از لیزر، قادر به دیدن خطرات پنهان خواهند بود.

پژوهشگران، در حال کار کردن روی نوعی فناوری لیزری هستند که در ترکیب با یک الگوریتم می‌تواند تصویر اشیای پنهان شده را ایجاد کند.

پژوهشگران برای پیشرفت این سیستم، اشعه لیزر را کنار یک ردیاب فوتون بسیار حساس قرار می‌دهند که می‌تواند حتی یک جزء از نور را ضبط کند.

این فناوری با موفقیت در فضای بیرونی آزمایش شده اما فقط با نور غیرمستقیم کار کرده است.

اگرچه ممکن است این فناوری، با فردی که لباسش نور را منعکس نمی‌کند، دچار مشکل شود اما به طور کلی در مشخص کردن اشیاء منعکس‌کننده نور مانند لباس‌های ایمنی یا نشانه‌های جاده، عملکرد خوبی داشته است.

car snart 1 11 7


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

پیشرفت های هیجان انگیز صنعت خودرو در سال گذشته

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است