Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
چینی ها دست به کارند؛

شارژ خودروهای برقی با پنل‌های خورشیدی!

دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ - ۱۴:۴۷ | کد خبر: CP- ۵۴۴۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
چین درصدد احداث یک بزرگراه جدید و منحصر بفرد است که بوسیله کف مجهز به پنل‌های خورشیدی قادر است خودروهای برقی را شارژ کند و لاین مجزایی نیز برای خودروهای خودران دارد.
به گزارش کارپرس، از آنجایی که بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند، چین نیز بعنوان یکی از پیشگامان در این عرصه تصمیم گرفته است که یک بزرگراه ۹ لاینی را در حد فاصل شهرهای هانگژو – شاوشینگ – نانگبو در شرق این کشور احداث کند که پنل های خورشیدی که در کف این بزرگراه تعبیه شده اند، قابلیت شارژ خودروهای برقی و الکتریکی شهروندان را دارد و یک لاین ویژه نیز به خودروهای خودران اختصاص دارد.

این بزرگراه عظیم که قرار است تا سال ۲۰۲۲ میلادی به مرحله بهره برداری برسد، در شرق چین واقع شده است و می تواند گام بزرگی برای این کشور در راستای افزایش استفاده از خودروهای پاک و کاهش آلودگی هوا محسوب شود.  

متخصصان و مهندسین این پروژه بزرگ در چین بر این باورند که علاوه بر اینکه این مسیر نیازمند داشتن چنین بزرگراه پهناوری بوده است، شهروندان حتی در صورت گرفتار شدن در ترافیک چندین ساعته، دچار ناخوش احوالی حاصل از دود، آلودگی و گرمای خودروهای بنزینی و دیزلی نخواهند شد.  

این بزرگراه که ۱۶۱ کیلومتر طول دارد و شهرهای هانگژو و نانگبو چین را به هم متصل می کند، دارای سقف سرعت تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است و رانندگان خودروهای برقی می توانند بدون نگرانی از تمام شدن شارژ خودروی خود به هنگام پیمایش مسافت های طولانی یا گیر افتادن در ترافیک، خودروهای خود را تنها با طی مسیر در بزرگراه مذکور شارژ کنند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.




منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

شارژ خودروهای برقی با پنل‌های خورشیدی!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است